Hejsan!
Har precis tage ur och bytt kolvar, ringar och packningar på en Ski-Doo Mxz 600 sdi -08.
Såg då att vajern till oljepumpen var lite skadad så tog och beställde en ny orginal av ÅF och monterade i samma veva som ja satt i motorn igen.
Problemet nu är att den vägrar starta. Laddat batteriet och fyllt 30L nytt bränsle. rengjorda spridare, spridarbrygga och bränslet flödar fritt från tanken fram till motorn.
Gnista finns och ser bra ut.
Tände till på 2:a draget men ger sedan inte ifrån sig ett liv.
Frågan är nu, kan vajern vara så fel inställd, eller att jag stäckt den helt fel efter bytet, att den får för mycket olja att den inte vill tända alls?
Suttit och läst lite olika trådar, men ingen verkar ha haft exakt samma problem som denna.
Att tillägga är att den startade på 2:a rycket innan renoveringen/byte av vajern och gick hur fint som helst.
Några uppslag?
Har precis tage ur och bytt kolvar, ringar och packningar på en Ski-Doo Mxz 600 sdi -08.
Såg då att vajern till oljepumpen var lite skadad så tog och beställde en ny orginal av ÅF och monterade i samma veva som ja satt i motorn igen.
Problemet nu är att den vägrar starta. Laddat batteriet och fyllt 30L nytt bränsle. rengjorda spridare, spridarbrygga och bränslet flödar fritt från tanken fram till motorn.
Gnista finns och ser bra ut.
Tände till på 2:a draget men ger sedan inte ifrån sig ett liv.
Frågan är nu, kan vajern vara så fel inställd, eller att jag stäckt den helt fel efter bytet, att den får för mycket olja att den inte vill tända alls?
Suttit och läst lite olika trådar, men ingen verkar ha haft exakt samma problem som denna.
Att tillägga är att den startade på 2:a rycket innan renoveringen/byte av vajern och gick hur fint som helst.
Några uppslag?