XP i lössnö

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
finns ju ett skydd att beställa från usa.
är gjort i kolfiber.
såg det på dootalk samt att polaren har ett sådant på sin.
men kan inte hitta länken till sidan.

Henrik.E

Välkänd medlem
5 dec 2006
234
0
16
Dalarna
Är det nån som kommit på nån enkel och snabb lösning för snön som täpper igen filtret.
Har fått samma problem med min nu när det är så här mycket puder. Är i fjällen och åker nu så måste göra nått åt det på en gång.
Har blivit många fastkörningar idag då den inte vill varva när man behöver det som mest!

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Jag har då givit upp hoppet om att kunna styra bort snön på min Lynx som sätter igen filtret hela tiden (ännu värre än på Ski-doo pga huvens utformning) och istället beställt det sekundära luftintaget som sitter på 09: orna och som är placerat uppe på mätarkonsollen.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
när jag kör på led och sen vikar av ut i djupsnön ca 1 meter + - 0.. då som varvar den inte ut alls!! vad beror detta på e det för att utblåset är "tätt" eller är de det där ***** filtret på vänster sida som sätts igen..

lam-kaka

Välkänd medlem
10 feb 2008
280
2
16
Jämtland
när jag kör på led och sen vikar av ut i djupsnön ca 1 meter + - 0.. då som varvar den inte ut alls!! vad beror detta på e det för att utblåset är "tätt" eller är de det där ***** filtret på vänster sida som sätts igen..
Min TNT varvar ut.... med 44 mm matta ner drevning -2 kugg + variatorkit... men visst går det tungt ibland men varva gör den ändå :) , skaffa variator kit så fixar det sig nog ;)

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
har ni kollat i instruktionsboken?
vet att på min lynx x-trim 800r -09 står det i instruktionsboken att man kan göra en inställning om man åker mycket puder, detta skall då ta bort problemet med att den inte varvar ur och att den börjar blöddra.
eller gäller detta bara på lynx? borde väl vara samma på xp:n med tanke på att det är i princip samma skoter.

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
måste kolla då jag kommer hem, skummade igenom boken som hastigast bara och hajjade till då jag läste det. Bara därför jag kommer ihåg det. Men som sagt ska kolla upp det när jag kommer hem från jobbet ikväll vid 22:00 huga. 14timmars arbetsdagar är inte skoj :eviltongue:

SxMod

Medlem
5 nov 2007
22
0
1
Jag har en rs 08 där det är detta problem, man får bara så och titta medans kompisarna köra i pudre. för filtre blir tät direkt så det är inte lönt att vika ut i snön!
nån som vet hur man ska lösa det på ett enkelt sätt! snälla vill ha hjälp blir så less på skotern när det inte funkar!

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Bumpar upp tråden då min skoter även dör en halv sekund när jag bryter ner den för mycket åt vänster.
Måste man köpa ett extra luftintag vid konsolen (vars kan man köpa den?) eller finns det någon annan lösning.