XTC 700 triple

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Tjena alla skoter freaks...

Har köpt mig en V-max xtc 700 triple för 2 veckor sen, går riktigt bra! men ett problem är att jag kan typ inte burka åt höger för då börjar den bluddra och gå som ett arsle ! :( nån annan som har detta problem ? Hur fixar man så att de fungerar bra?..

Snabba svar tack!

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Fråga: Går den bra om du svänger som vanligt eller uppstår bara fenomenet när du burkar i lössnön?

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
5cm kändes mycket tycker jag.. :hmmmm:
Jag "lyxade" till det o beställde en från SLP, den kanske är 2-3cm.

Men det räcker med en rak (lite böjd längsmed skotern) plåt 3-5cm framför utblåset, som är lika bred (ev lite bredare) än vad utblåset är i diameter!

//Rasmus

W

w3stman

5cm kändes mycket tycker jag.. :hmmmm:
Jag "lyxade" till det o beställde en från SLP, den kanske är 2-3cm.

Men det räcker med en rak (lite böjd längsmed skotern) plåt 3-5cm framför utblåset, som är lika bred (ev lite bredare) än vad utblåset är i diameter!

//Rasmus
Jaja, men tänkte hellre för mycket än för lite, den böjs säkert till lite endå om man skulle kört i något hopp och landa hårt. :rolleyes:

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna
Min srx var sådär orginal, bara bluddrade när man burkade åt höger. Men när jag höjde den så går de alldeles utmärkt att burka. Mankhöjd på 26 cm till bulken ( lika som på venture 500 ). Man tycker ju att min fortfarande alltså borde bluddra.... konstigt.

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
skoter_freak: Jasså hehe :) men bra att de fixade till sig iaf ! Nu med min det är helt omöjligt att burka åt höger utan att den håller på att dö typ. Hoppas det blir bä´ttre med att nita dit en plåt framför utblåset.