Xtra-12

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna
hehe jag förstår. . de e riktigt kul när maskinen reser hela tiden!! det är verkligen en körstil de oxå och ingen kan säga något annat. . jag förstår folk som inte alls vill att maskinen ska resa, att man hela tiden vill ha max fäste och styrning.. alla har ju uppfattningar om hur man vill att en maskin ska bete sig och när man har en som passar en själ är de ju självklart som bäst.. .

när du skriver 4/4 gas så antar jag att du menar att du har full gas? kanske självklart har bara inte sett någon tidigare som uttryckt sig så.. :)

boggie inställningen på en kort xtra 12a kan jag inte lova något på men jag kan garantera att den har många av de alternativ som en längre xtra12a har, detta medför att du har ett flertal inställningsmöjligheter för att justera viktförskjutning samt styvhet på fjärnarna mm..

och de med attackvinkel.. grejejn är den att med för brant vinkel spelar inte 44mm kammar någon roll.. mattan kommer att såga igenom snön iställer för att få maskinenn att flyta upp och därmed får du en dålig lössnömskinändå. den kommer att som amerikanarna säger trencha, dvs gräva skyttevallar. .. jag tror inte att de kommer hända med xtra 12an men bara så du vet.. 44mm kammar hjälper inte om du har FÖR tvär vinkel..
Håller med dig helt! de är en körstil som passar mig som handen i handsken:) Låter intressant alla justeringsmöjligheter, nog för att du inte visste säkert men tror nog att de är ungefär samma som på 345. Jepp de är ett nytt uttryck för full gas:D Är säkert inte först med de men iaf...

Förtår givetvis att ifall attackvinkeln blir för brant så går de som en grävmaskin. Blir djupa mattspår samt att de går tyngre. Då spelar inte 44 matta nån större roll. Men SÅ brant är den ju inte på xtra-12. Men köper jag så kommer jag nog göra som du å flytta bak den allt som går. Vet du om de är samma avstånd mellan boggie infästningarna på 307 å 345? Ser ut på bild som om de bara är skenorna som är längre.

//Jim

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
nejnej den är inte alls så brant.. :)

och nje.. jag har faktist ingen aning om hur måttena är på en 307a. . kan ju vara liknande.. jag har inte manualen här heller så jag kan inte kolla om det står i den.. men någon som redan har en kort xtra 12a borde ju kunna svara på det. .