Xtrim 550f -12 eller Crossfire 8 -07

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Många yngre herrar tror inte att man kan köra utanför leden om man inte har minst 155" och 800cc, och visst kan det nog vara så men då sitter det nog i bristande kunskap hos föraren mer än i maskinen.

Vilken skoter du än väljer så välj efter driftsäkerheten skulle jag säga för det finns inget mera avtändande än ett haveri den där dagen när solen skiner och snön gnistrar.... :)

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Många yngre herrar tror inte att man kan köra utanför leden om man inte har minst 155" och 800cc, och visst kan det nog vara så men då sitter det nog i bristande kunskap hos föraren mer än i maskinen.

Vilken skoter du än väljer så välj efter driftsäkerheten skulle jag säga för det finns inget mera avtändande än ett haveri den där dagen när solen skiner och snön gnistrar.... :)
Så sant som det är sagt, verkar vara en generationsfråga de där...

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
rolig avatar, med tanke på komentaren ovan..
Det bjuder jag gärna på :bigsmile:

OT bilden är tagen i åkersjön, vi var ett helt gäng med maskiner av varierande styrka o längd men det var kompisen med kort shift och 23 mm matta som åkte i åttor runt oss andra så för det mesta är det föraren som gör skillnaden.

Steef

Medlem
29 sept 2011
12
0
1
Ingen fara :) Jag återkommer med vad beslutet stannar vid, men jag lutar åt Xtrim trots allt, kanske bara ett år för att se var och hur mycket jag kör o.s.v. så får vi se ifall jag saknar effekten, det går ju alltid sälja och köpa något annat. Tack för hjälpen i klurandet.

E

eMe181

Tycker du gör det rätt att ''Luta'' mot en X-trim. Nog kanske de är en 550 men den är ju helt ny, samt att du har massa garantier..