Xtx och byte av matta

robe

Välkänd medlem
23 nov 2008
145
0
16
gällivare
vad blev det totala priset på för matta frakt å tull från richmotorsport? och hur mycket gick själva frakten på?
Kan bara hålla med alla om att Challenger 51 mattan är otroligt bra....Har kört 300 turbo mil med min och har bara tappat en kam....Och att det ska vara några problem efter led upplever inte jag...Kör lika fort som med 38 och 44 som jag hade på innan jag satte dit turbon...51 har hållit mycket bättre än 38 och 44.....Köpte min matta via www.richmotorsports.com
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Okej tack så mycket för alla bra svar!! :)

Har gjort så att man har bestämt sig för en 51:as matta och 9 kuggars no-slip och sen dreva ner till 19/39 i lådan.
Isrivare har jag redan på, och tycker dom gör det dom ska göra. Dom satte jag på när jag köpte den.

Tyckte att jag har läst på någon Usa sida, att dom fick flytta ner boggin för att få plast med en 51:as matta??
Ni som har bytte stämmer det eller klarar man sig undan det?
Min boggi är inte nerflyttad. Så det ska gå endå!
 

XTX Turbo

Välkänd medlem
22 okt 2009
274
2
16
vad blev det totala priset på för matta frakt å tull från richmotorsport? och hur mycket gick själva frakten på?


Mins inte riktigt säkert men tror att jag slapp betala någon tull.....Betalade 5975:-...Mattan hemma på 10 dagar....Challenger Extrem 51 mm....Och mattan verkar vara otroligt slitstark om man ger fan i att köra över 150 km/h.....Har bara tappat en kam.....Syns inga fel på den annars....Mcx 270 kit........Och vad jag hörde var att skulle man köra med 51 så var man tvungen att gå ner en kugg för att den skulle gå fri.......Och en kugg är lika med två på drevningen....
 

Tegurt

Välkänd medlem
1 jan 2000
156
0
6
Njurunda
Nu vart jag fundersam igen :)

Om jag nu tar 51 på mattan måste jag då ta 8 kuggars drivhjul??

Lovar att sluta fråga snart :)
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Nu vart jag fundersam igen :)

Om jag nu tar 51 på mattan måste jag då ta 8 kuggars drivhjul??

Lovar att sluta fråga snart :)
Nej du behöver inte ta 8kuggars. En bekant körde 220mil med sin turbo xtx med 9kuggars och 51mm matta. Sluta vela nu ;)
 

Tegurt

Välkänd medlem
1 jan 2000
156
0
6
Njurunda
HAHAHA ja nu är det klart. Har beställt 51 och 9 kuggars och sen drevar jag ner två på lilla.

Så igen tack så mycket för hjälpen alla!!
 

Tegurt

Välkänd medlem
1 jan 2000
156
0
6
Njurunda
Vart på Yamaha Center, låter dom monterar allt också.
Så skönt att lämna bort, räcker med dom andra skotrana man har haft. Där man har fått rivit och pysslat hur mycket som helst.

Har ej fått något pris ännu. Men det är helt klart värt husfriden att inte göra det själv... :eyebrows:
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Vart på Yamaha Center, låter dom monterar allt också.
Så skönt att lämna bort, räcker med dom andra skotrana man har haft. Där man har fått rivit och pysslat hur mycket som helst.

Har ej fått något pris ännu. Men det är helt klart värt husfriden att inte göra det själv... :eyebrows:
De var ett bra beslut tycker jag! =)