Yamaha 2014

Karelin_

Välkänd medlem
20 jan 2013
129
0
16
Vilhelmina
Fan va alla är negativa...hade ni vart nöjda om vipern inte hade släppts...nä knappast.va glad för tillskottet i utbudet o döm inte innan ni provat.jag ser fram emot en tur nästa säsong o först då kan man dömma.ok chassiet är provat men inte i kombination med boggien o framvagnen eller motor...eller nånting under huven alls.

Karelin_

Välkänd medlem
20 jan 2013
129
0
16
Vilhelmina
kul att se hur Yamaha gör reklam för fjolårets arcticcat! pratar om hur mycket bättre vipern är i jämnförelse med dom andra. känns som det mest lönar Arctic cat?

allmän Yamaha fråga, varför är apex dyrare än nytro och nya vipern??
Misstänker att bla motorn är dyrare att tillverka jämfört med den 3 cyl....

Zemren

Aktiv medlem
6 apr 2012
76
0
6
Luleå
Fan va alla är negativa...hade ni vart nöjda om vipern inte hade släppts...nä knappast.va glad för tillskottet i utbudet o döm inte innan ni provat.jag ser fram emot en tur nästa säsong o först då kan man dömma.ok chassiet är provat men inte i kombination med boggien o framvagnen eller motor...eller nånting under huven alls.
Är de inte exakt samma framvagn och boggie som på katten?!

///Zemrén

TraSSl

Välkänd medlem
13 dec 2010
332
0
16
Tycker inte det är det minsta konstigt att två märken går ihop och ta del utav varandras produkter. Finns ju redan två märken som är "samma skoter" så detta är verkligen inget nytt. Kolla bara bil branschen finns nästan inte ett ända märke (förutom kanske supersportbilar) som inte har sammarbeten med andra märken i form av olika avtal och koncerner. Detta kan förhoppningsvis i slutändan också bidra till att det blir billigare att utveckla och förbättra produkterna, vilket i slutändan gynnar oss! de är mina 5 cent i alla fall :)

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Skotern i sig tror jag kommer bli sjukt bra, de är då min favorit skoter ute just nu om den bara byggs enligt Yamaha standard. Det som dom flesta är missnöjda med är nog att Yamaha inte kom ut med nått "Yamaha unique"

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Tror Yamaha har ganska bra koll på hur dom bygger ihop skotern etc, men man vet ju aldrig... jag kommer då troligen att köpa en om jag någonsin får råd!

superpalten

Välkänd medlem
5 jun 2011
210
0
16
Norrbotten
[video=youtube;F-NM04AsrOM]http://www.youtube.com/watch?v=F-NM04AsrOM[/video]

[video=youtube;B7QdZtvcaAg]http://www.youtube.com/watch?v=B7QdZtvcaAg[/video]

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
722
82
28
Norderåsen
Yep, med industry first menar dom att det är första gången vi får se en inavlad katt
Men titta på fan, jag slog upp min historiebok och där det tidigare stod om hur Aktiv tillverkade skotrar på Arctic Cats Panther så är sidorna nu tomma, bra gjort Yamaha ;-)

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
Vilka märkesb..gar det finns alltså, både gröna och blåa. Det är mycket gnäll. Ni tror väl inte att vipern är det enda som kommer ur detta samarbete, det kommer säkerligen att innebära många positiva saker för både cat och yamaha kunder under de närmsta åren. Yamaha fortsätter utveckling av motorer och nya modeller i japan så detta är ingen övergång till att arctic ska ta över all tillverkning. Och arctic kunder kan vara glada om yamaha får ett finger med i utvecklingen av deras nya 2t motorer. De kan tex bidra med sitt hpdi system, som arctic knappast har resurser att utveckla eget.

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
Problemet är att motor och chassie inte var byggt att passa ihop ifrån början, se bara på monstret till växellåda jämfört med Polaris fina lösning. Och dragning av avgasröret kan knappast ge någon effektökning plus att det lär smälta snön fint som på dom tidiga Phazer med is över allt. Känns mer som ett ihop plock än en nyutvecklad skoter
Du menar beltdriven, ja den är ju problemfri. Dessutom kommer du inte kunna backa om du ska ha belt på en 4 taktare.