Ja, det är absolut ett hål i modellutbudet som kan fyllas.Fasiken inte trode jag yamaha skulle släppa ett helt nytt chassie
Men tycker den såg helt klart intressant ut, bra med en något större barnskoter, finns klart marknad för det!
Även en lockout funktion i boggin på ena dämparn.Verkar ha blivit några nya färgsättningar.
Annars samma uppdateringar på chassiet som Arctic Cat fick. Fler modeller av Sidewindern skall levereras med Fox QS3 från fabrik
Dom gör precis lika som skidoo och lynx har gjort,samma maskiner men ändå inte.Lite annan boggie och variator, samt småsaker.Tråkigt ja,men det är ju så det funkar på en liten marknad med dålig lönsamhet...Nog tror jag A/C kan fixa ihop en egen fläktis, men det är nog billigare att köpa in en beprövad. Fast som det ser ut nu går det ju åt att Yamaha blir motorleverantör åt A/C och inte mycket mer i framtiden. Vore tråkigt men logiskt. Däremot tror jag att alla oavsett märke man kör förlorar på sådant oavsett tillverkare som försvinner. Ju mindre konkurrens desto sämre för konsumenten ur kvalitets,utvecklings och pris perspektiv.
Jo, precis. Man "låser" dämparen, precis som man har på mountainbike-cyklar. Frågan är dock om de dragit upp den funktionen till styret eller om man måste dyka ner i boggien för att låsa/låsa upp.Då fläktmotorerna knappast överlever miljökraven i många år till vore det en ganska dum idé att sätta sig och utveckla en nu. =)
Någon som kan förklara hur QSL dämpar grejen funkar? Är det bara att man låser dämparen eller vad?