Hmm, har bytt dom boggiehjulen 2 gånger och dom är slut igen på Rage 06 plus att boggien smäller och låter som en ET340 med trasiga fjädrar. Har alltid hört att Yamaha ska ha så himla bra kvalite, men jag börjar tro att Yamaha ägare lever i fablernas värld. Men har man nu lastat ut 110 kkr så är det väl bara bita i det sura äpplet men man behöver ju int skryta på skiten för det.
Anledningen till att dom inre boggiehjulen äts upp är att mattan kan röra sig för mycket i sidled,så att mattans inre drivkuggar "tuggar" på gummibanan på hjulet.
Sätter du dit hjul med gummibana så kommer dom att ta slut hur mycket du än byter,om du inte åtgärdar orsaken.
Jag fick -05 hjul som är helplast=inget slitage.
Finns bredare slides att montera + att jag har hört att om man monterar ett 4:e vändhjul så upphör slitaget.
Anledningen till att det smäller i boggien är att reglerstången "control rod" har nylon bussningar som lever om när stången når ändläget,byttes till gummibrickor på min rage=fixat.
Angående kvaliten,så kan man ju titta på storleken på problemen.
Yamaha:boggiehjul,slides(i viss mån),och något enstaka fall av dåliga h-värmare.
Vid jämförelse till vilka problem övriga tillverkare verkar ha,så tycker jag att yamahas problem är minimala,men det är förstås min personliga åsikt.
Jag menar,det är ju inga "nu är jag tvungen att GÅ hem" problem?.