Jodå,nog kan jag väl erkänna att jag är ett yamaha freak,men att bry mig om att nån klagar på "mitt älskade märke" det slutade jag med för 15 år sen.Ännu en av dessa Yamaha freak som int gillar att man klagar på deras älskade märke.
Angående smällandet i boggien så kommer det tillbaks efter ca 50 mil när gummibrickorna blivit pulver, när man påpekar det så säger Yamaha att man ska ta det lugnt dom är en lösning på spåret, vilket dom varit i ett år nu och snart går garantin ut. Dom tiger bara ihjäl problemet. Har hitills shimsat om variatorn två gånger, bytt hastighetsmätare, dynöverdrag + dom ovan nämnda problemen. Men det ska väl vara så kanske???
Man slutar bry sig efter att man har hört "vad har du köpt för skit nu då" för 127:e gången........avundsjuka????
Kan tillägga att jag bor mitt i ett ski-doo näste,där man anses som knepig om man gillar nåt annat.
Jag gav endast min erfarenhet på ovan nämda "problem".
Fick gummibrickor monterat för 350 mil sen=fortfarande bra.
Har schimsat om variatorn 1 gång,(börjat låta lite igen)men har inte haft andra problem......
Man kan tycka att en skoter byggd på 2000-talet åtminstone ska funka EN hel säsong utan att man behöver göra nånting,men tydligen gör dom inte det,OBEROENDE av märke.
Men är du missnöjd är det bara att byta märke,det hade då jag gjort.
Jag har hört att ski-doo funkar nästan felfritt i år....bara lite småproblem med variatorer och kolvar/ringar/vevlager/remmar+dämpare också tydligen.
Eller kanske en arctic.....bara lite dåliga styrstänger/läckande tankar/smältande kåpor osv.
OBS!!!!!!
Mina högst personliga åsikter.
Last edited: