gäller inte det med 10% på nyare skotrar också?kompet mellan cylindrarna brukar man enl gammal motor sed inte vilja ha större skillnad än 10%....byt åtminstonde ringar o hona cylindrarna lite lätt så oljefilmen har ngt att fastna på...de brukar ju bli lite renpolerade i loppen med tiden!
Jag det är nog bara fjädern...själv tyckte jag min ET var väldigt tröggasad innan jag plockade bort vajern till oljepumpen...En fråga jag har om ET; Ska gasen verkligen vara så mjuk som den är? Tycker det är äckligt jag eller är det bara fjädern på förgasaren som vajern är fäst i som börjar bli mjuk?
Du har en sk. Spjällförgasare.Kallas förgasaren spjäll- eller membranförgasare ?
Jag hatar när det inte är trottel
Du kan ju alltid borra in en nippel i förgasarhalsen ändå...annars bör det funka hyfsat att du sätter ännu en T-koppling på bränsleslangen, så nära förgasaren som möjligt, dvs. en före och en efter bränslepumpen.Skulle nog vara bra att montera primer på den. Men hur gör man det på den här förgasaren? T-koppling till primern och en till bensinslangen från tanken....sen då? Någonstans på förgasaren men hur? Kallas förgasaren spjäll- eller membranförgasare? Jag hatar när det inte är trottel