Yamaha Mountain Max

E

ejwbegysv

Inte elektronisk back iaf..

Ananrs så beror det på om den har utrustats med back..

JimpeBoy

Aktiv medlem
27 maj 2006
82
0
6
Brännan
Vet inte hur 97:eek:rna är men 01:eek:rna är iaf en av dom roligaste skotrarna jag har provat. Väldigt lätt körd, drar lite soppa. Enda nackdelen är väl att den inte riktigt hinner med dom större motorerna eftersom det är inte uttaget så mkt effekt ur den men det går ju lösa med pipor ;)

ducatimonster

Välkänd medlem
7 okt 2005
270
0
16
Stockholm
Mm 97

Hej

Jag har en sådan där...vad vill du veta...
den går inte å jämföra med dom nyare mm arna...
det är snarare en venture detta utan elstart, utan back, ibland med dubbeldyna och framförallt "bara" 98 cm spårvidd....

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Vill man köra fort så har man nog valt fel maskin om man valt en mountain max.. här ska inga pipor ge nån fart :>

JimpeBoy skrev:
Vet inte hur 97:eek:rna är men 01:eek:rna är iaf en av dom roligaste skotrarna jag har provat. Väldigt lätt körd, drar lite soppa. Enda nackdelen är väl att den inte riktigt hinner med dom större motorerna eftersom det är inte uttaget så mkt effekt ur den men det går ju lösa med pipor ;)

JimpeBoy

Aktiv medlem
27 maj 2006
82
0
6
Brännan
Quethec skrev:
Vill man köra fort så har man nog valt fel maskin om man valt en mountain max.. här ska inga pipor ge nån fart :>
Jag menade att den inte riktigt orkar med lika mkt i djupsnö som dom andra maskinerna med samma kubil, å det fixar man lätt med pipor. Som du säger att vill man köra fort så borde man nog satsa på en annan maskin t.ex SRX eller nått sånt.

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Jaha va de så du menade :D fattade lite fel.. men de har du säkert rätt i..

JimpeBoy skrev:
Jag menade att den inte riktigt orkar med lika mkt i djupsnö som dom andra maskinerna med samma kubil, å det fixar man lätt med pipor. Som du säger att vill man köra fort så borde man nog satsa på en annan maskin t.ex SRX eller nått sånt.

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Quethec skrev:
Hm. Åker MM själv och tycker det är en riktigt bra skoter förutom att den generellt är rätt tung. På led så hävdar sig MM:en riktigt bra mot diverse ledmaskiner trots bara 98 cm spårvidd och trots "klen" maskin ca 110 hk. Helt enkelt för att det är en grymt lättkörd och mångsidig maskin. Den är inte värst på något men den är jäkligt bra på väldigt mycket och med små medel kan man få den att prestera storverk i det mesta faktiskt.

Måste säga att om du vill åka mkt ospårat (men oftast inte bottenlöst) och ändå ha en maskin som också går riktigt bra på led, drar lite bensin (bestycka ned två steg från orginal och du kan fortfarande hålla fullt över en sjö i -15), går bra med två personer på MEN som när du väl sitter fast väger en del... så köp dig en MM och njut av mångsidigheten. Inte bäst på något men som vanligt grymt bra kvalitet från Yamaha.

Har då fler frågor så skicka PM så kan jag ge dig nästan hur mycket tips som helst om diverse, beroende på hur du kör coh vad du vill mm.

Mvh Rob