det är väl på grund av att ski doo hade ensamrätt om dom?
så det gäller att söka en med 44as och non slip, tänkte köpa en 11 hos heds men dom är slut hela tiden...
Vad skulle man tippa på att en 9-10 ligger i värde med non slip och 44as?
Det går väl rätt fort att dreva ned, behöver man byta kedja för 2 snäpp?
i överlag då, är du nöjd med den? hur och var kör du i vanliga fall? vad har du tidigare ägt? Jag har bara ägt och äger bara yamaha skotrar, testade min brors renegade etec men blev inte så impad på den, fast han har bytt matta... var ju inge skönt ljud i dom.
jag äger/ägde bara vector och dom känns lite motorsvaga, mountain hade inte riktigt krut för den meter höga snön och den korta har för kort matta.
Ensamrätt på vadå?
Ja antingen det eller så köper du en MTX? XTX:en är ju egentligen ingen lössnömaskin men det går ju såklart att kompensera till viss del med mer matta. Kör du enbart i meterdjupsnö så tror jag du har roligare med en längre, du får ju aldrig samma flyt i en XTX som är en kompsomiss än som i din Vector som är längre och har en boggi som är designad för lössnöåkning. Men det beror ju helt och hållet på hur och vars du kör.
I pris så ligger dom väl från 90 och uppåt ungefär.
Nej du behöver inte byta kedja, jag gick ner från 21 till 19 på det lilla drevet och det står till och med i Yamahas verkstadshandbok att man ska ha originalkedjan som är 68 länkar om jag inte minns fel.
I överlag väldigt nöjd, jag brukar köra hyffsat hårt med den och använder den som en crossover. Kör både efter led och som du såg så drar jag även ut i lössnön och gasar då jag har tillfälle. Tidigare har jag ägt en Nytro RTX och innan det 2 gamla 80-tals skotrar. RTX:en är ren ledskoter inget du vill åka på några längre turer i lite snö med. Dock så var den jag hade en -08:a och de ska tydligen blivit betydligt bättre men ändå, en 307 är inget att leka med då det börjar bli hyffsat mycket snö.
Nja, vectorn är lite klen då det kommer till mycket snö. Farsan hade en 08:as vector LTX för ett år sedan och den gick otroligt tungt i snön, var nog inte bara dålig med effekt dock. Men efter det köpte han en Warrior och det var faktiskt ganska stor skillnad då det blev mer snö men dom går ju också riktigt tungt i snön är nog mest pga av boggin då den inte vill lyfta upp skidorna utan plöjer bara på.
Har provkört kompisens -10:as CF8:a (den som var med på filmen) och dom är ju lättare att få upp på en skida men motormässigt så vart jag lite besviken. Vi provkörde mot varandra på en sjö och vi höll jämnt. Rimligtvis borde han med sina ca 160 hästar kört ifrån mig. Och han får ju också kämpa och ge det han har då det blir mycket snö. Han har iofs bara en 38:as cobramatta men ändå den är trots allt 30kg lättare och 30 hästar till så det ska nog jämna ut sig.