Yamaha Phazer

T

Tyson

min Phazer är väldigt tung att dra igång..extremt tung..ja har trimpipa på..men finns de något man kan göra så att den inte är så tungdragen..
 

ockelbo8000

Välkänd medlem
1 jan 2000
718
0
16
37
Södra Prästholm, Råneå
Träna :) nä, men en phazer borde inte vara särskilt tungdragen, är den så tungdrgen som du säger är det nog nått fel, den har väl inte nypit?? eller kanske remmen ligger ikoplad mot variatorn??? eller kanske nåt har hamnat i fkäkten och kilat fast den så att den slirar på fläktremmen?? jaja det är ju några grejer å kolla sen kan det ju vara nästan vad som helst...
 

skoterjensus

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
sundsvall sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 04-Jan-04 kl 11:19 PM (CET)]men du skulle den ju åka framåt...om den har nypit skulle den väl inte kunna gå dra i alls...min phazer är ganska tungdragen oxå tror att dom ska vara det
 

Grout

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
0
16
37
Umeå, Obbola Sverige
nej jag har då aldrig ngt problem, tvärtemot jag får dra ganska "löst" för att den ska snurra igång... så nog måste d klämma ngnstans...
 
J

Jokka

Ursäkta om jag bryter tråden men jag undrar vad man ska satsa på för skoter om man ska köpa en för ca 10-12 tusen?
 
G

gammelgubben

köp en 38:a rave
köpte en för 12 papp igår..
verkar helt ok
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
en "38:a" är en Lynx GLS 3800 RAVE från -90 eller -91.
Dessa hade oftast Rotax 583-motorer på ca 90hk, men fanns även med Rotax 643 som hade ca 10-15hk mer.
En mkt robust maskin, med driftsäkra motorer. Dock ganska tung och inte alltid så "försiktig med drickat".
 
P

phazer II

yamaha kommer aldrig kunna göra en bra magnapull!!öppna och kolla om det är ne fel eller kör den till yamaha center