yamaha rx1 turbo Bränsle problem

J

Jona$

sitter det inte pump och regulator till bender kittet då?
skapa en användare på ty4stroke och fila på engelskan, många som kör den gamle dinosauren där :p

Gbr

Välkänd medlem
11 aug 2004
1.137
4
38
Örnsköldsvik
Vad har du för bränslepump egentligen. 7 bar är ju för runt 1500hk motorer. Nå mer än 0,3 på förgasare är högt..

king

Välkänd medlem
30 jun 2014
160
0
6
Finland
Hur går jag tillväga när jag ska koppla en progressiv bränsletrycksregulator med dubbla utgångar

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.825
860
113
Kramfors
Hur går jag tillväga när jag ska koppla en progressiv bränsletrycksregulator med dubbla utgångar
Jaha du körde utan btr då är det inte underligt den dog vid ladd. Har du dubbla utg så pluggar du den ena utg eller kopplar den till en tryckmätare så du ser soppatrycket. Du måste även ha en högtrycks bränslepump för att få detta funka. Det funkar med insprutarpump från bil eller mer strömsnål pump ,,den bör klara 2bars tryck för att säkert kunna lev bränsle vid 1 bar. Ställ in bränsletrycket så den ger 0,1 bar mer bränsletryck vs laddtryck i hela registret. Du kan höja o minska bränsletrycket för att få motorn fetare /snålare men gå inte under 1 till 1.

Ang bestyckningen brukar den hamna på i stort sett org munstycken om allt är kopplat rätt.

Bästa tryckstyrda bränsletrycksregulator är mcx melapasi.