Yamaha srv 540 -83 sliten goes icke sliten!

E

eMe181

Tjenare, har nyligen köpt mig en yamaha srv 540 för en liten summa :) 750:- Som sagt, priset kan ju berätta hur den ser ut. Och jag ska jobba med den nu under påsk.

Saker som skall göras:
* Lacka fotstegen helt svarta, väldigt mycket bortnött färg. - Inte gjort
* Ställa in förgasaren så att den går rent. - Inte gjort
* Rengöra motorutrymmet. - Inte gjort
* Laga hål i avgasröret. - Inte gjort
* Lacka om lyftkroken där bak. - Inte gjort
* Laga draget. - Inte gjort
* Slå till fästerna till huven så att den stänger helt. - Inte gjort
* Fixa till styret. - Inte gjort
* Byta matta. - Inte gjort
* Fixa baklampan samt framlampan. - Inte gjort
* Polera upp den. - Inte gjort
* Fixa nya bromsklossar. - Inte gjort
Det är allt jag har tänkt göra med den, eller som jag kommer på just nu. Kan slänga in ett par bilder och säga vad ni tycker om den för priset. Vart lite humor i början när jag tyvärr körde fast den, eller snarare ''Dök'' Haha :)
Foto0006.jpgDSC00049.jpgDSC00044.jpgDSC00048.jpg
Motorn, the unstoppable!
DSC00061.jpg
Bakdelen utav pärlan, som ni ser styret är inte det bästa. Inte heller draget eller lyftkroken.
DSC00053.jpg

Last edited:

prankster_76

Välkänd medlem
27 mar 2010
444
0
16
Luleå
Kan bara gratulera! Ser ut att vara mkt för pengarna, helt klart! Kul att se lite fler som värnar om de "gamla godingarna". Följer detta med glädje:)

E

eMe181

Låter roligt att ni tycker om detta :)
'
Tycker även att den är mycket för pengarna ;)

E

eMe181

Tjenare, ett tag sedan man skrev i tråden. Har inte påbörjat något än pga den står 4 mil bort och jag tyvärr inte har någon bil.

Men det jag skulle skriva är, När man ska iväg så måste man köra med choken, fast inte annars. Vet ni hur jag löser detta? Folk snackar om munstycken osv. Det går inte bara finjustera förgasaren?

Mvh

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Låt den gå varm innan du kör iväg så sparar du på motorn och slipper bråka med choken.

Många skotrar som går snålt på lågfarten då dom är kall men bra senare.

E

eMe181

Update: Var upp till skotern och checkade till den idag, den stog så fint så. Så imorgon så påbörjas allting, Före & Efter bilder kommer komma in på söndag eller ev - Lördag väldigt sent...

E

eMe181

Sv: Yamaha srv 540 -83 sliten goes icke sliten! UPDATE 04/24

Uppdatering, inget vidare har hänt. Har snabblackerat fotstegen samt bakdelen.

Just anlänt:

Före:

Efter:
Observera verktygen, lite meck ska det vara!

Bakdelen:

Andra sidan:

Själv så vart jag ganska så nöjd, en väldigt bra upppiffning.

Fick även igång den, efter cirka 1 timmas dragning och massa fula ord. Nog fick den sig ett par supar.

Har bara ett problem, den går bara på en cylinder. Men den andra har gnista. Inte den bästa fast den borde ju iallafall tända till. Kompen är mätt i den. Vad tror ni att det är för fel? Testade att switcha tändhattarna, och då tände den helt plötslitg på den andra. Men den som gick tidigare var död. Är det bara tändhattarna må tro?

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Jag skulle nog gissa på tändspolen jag, brorsans snopro vart sådär den också. Va gnista men den gick bara på en ändå, va spolen som va paj på den.. Men prova att byta tändhattarna först.

E

eMe181

okej, då provar vi med det, eventuell film kommer när den ska startas ;)