yamaha xtc 700 -98

Mack

Välkänd medlem
20 jul 2007
260
0
16
Sundsvall
Är sugen på att köpa en sådan. Har hittat en fin för 25t. Ni som kan, är detta en bra maskin för mig som främst kommer att köra led. Kommer även att leka med den i lössnö. Är inte ett proffs bakom styret.

Vill gärna höra för och nackdelar med denna maskin.

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna
Är en driftsäker skoter som är mycket lättkörd. Ska du bara köra led och kanske ibland vara ute i pudret duger den gott å väl. Vad är de för matta på den?

//Jim

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna
Hur som helst, är de en 32 matta på den ( eller om du sätter på de sen när du köpt den) så blir de en kanon skoter! drar inte mycket soppa heller trots sina 700cc. Sen ljudet från yamahas tripplar är bara underbart:)

//Jim

Mack

Välkänd medlem
20 jul 2007
260
0
16
Sundsvall
Detta låter bra, tror nog att det blir en sådan, trots att en kompis gör allt för att lura på mig hans lynx big pipe -98, säger att det är en mycket bättre leksak.

mythic

Aktiv medlem
2 mar 2007
80
0
6
41
Boden
www.mythicpix.se
Är sugen på att köpa en sådan. Har hittat en fin för 25t. Ni som kan, är detta en bra maskin för mig som främst kommer att köra led. Kommer även att leka med den i lössnö. Är inte ett proffs bakom styret.

Vill gärna höra för och nackdelar med denna maskin.
hade en xtc 700 förra säsongen. med en 28mm matta har jag för mig det var? eller kanske 32? men hur som helst, det är en f*rbannat fin skoter efter leden, bra dämpning, rapp motor. Kanske inte riktigt nån lössnö maskin. men funkade faktist riktigt bra där med :)

Mack

Välkänd medlem
20 jul 2007
260
0
16
Sundsvall
Tittade på skotern idag:) , det var en 28:as matta på den i fräscht skick. Jag hoppas det duger för lite bus iallafall.

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna
Hade 28 matta på srx:en förra året å de gick hyffsat i pudret. Ingen lössnömaskin men. Men min är ju lägre så din kommer gå bättre än vad min gick hursom helst.

//Jim

Mack

Välkänd medlem
20 jul 2007
260
0
16
Sundsvall
Nu står den i garaget. Hel och fin är den. Motor som låter klockrent, fungerande hand och tumvärmare och dragkrok. Det kändes som en bra affär. Vart är snön???