ZR-700 ( 1994 ) Förgasarbestyckning... ?

6 sept 2007
12
0
1
skeå
vad bör man ha för bestyckning på en zr 700 -94 ? den är nerbestyckad när ja köpte den men vet inte om jag törs köra med den nere vid kusten. han sa att det inte skulle vara nå problem med de... men tänkte kolla för säkerhets skull så den inte skär ! :confused:

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
35
Ja men de där se du ju i vinter då du drar en fullgas repa är tändstifena vita då så är det till och skynda sig att bestycka om han!

black_sirpa

Välkänd medlem
13 jul 2006
380
0
16
34
Kiruna
Ja men de där se du ju i vinter då du drar en fullgas repa är tändstifena vita då så är det till och skynda sig att bestycka om han!

du kan ju inte dra en fullgas reba å sen låte den gå på tomgång. du måste släcka den direkt.

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Enligt sprängskissen så verkar standardbestyckningen vara 420 huvudmynstycke å 40 på lågfart.

Hur är den bestyckad nu då?

å så har jag nog fel ang. verktygslådan uppe på luftburken.
Den kom på senare modeller.

6 sept 2007
12
0
1
skeå
jag har inte den blekaste aning vad det är för bestyckning nu... köpte skotern för någon helg sedan och tänkte göra den färdig inför vintern så man slipper stå och meka i minusgrader då vi inte har nått varmgarage.... men kan man bestycka ner en skoter så den funkar i fjällen och nere vid havet ? är det lättare att den skär när det är kallt ute om den är nerbestyckad ? tappar den nå effekt när den går lite snålare ?
kollade på originalmunstyckena och dom är 410 och 40

Last edited:

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Bestyckar man för att den ska gå perfekt uppe i fjällen går den för snålt vid havsnivå.

Hög höjd tunnare luft? eller låg syrehalt = mindre munstycken.

6 sept 2007
12
0
1
skeå
men finns det nått mellanting ?kan man bestycka den så att den går bra på kanske 500 meters höjd och vid havs nivå.... kan ju tänka mig att den inte är bestyckad för över 1000 meters hojd...