ZR-700 ( 1999 ) Köpråd och Allmän info... ?

ToBe_

Välkänd medlem
21 dec 2005
124
0
6
valbo
tjena, kan ni säga några nackdelar/fördelar + och - med denna maskin, kanske vad den drar per mil osv =) tack på förhand
 

Jappower

Välkänd medlem
20 sept 2006
238
0
16
Söderhamn
Sv: zr 700 -99??

tjena, kan ni säga några nackdelar/fördelar + och - med denna maskin, kanske vad den drar per mil osv =) tack på förhand
jag har en sån. fast en 600 =P. å den går jävligt bra den. lyfter bara man trycker på gasen tycker ja. jävligt skön å köra. lätt startade.
skulle tro den drar runt 2 lugn lite över 3 hård körning. släng på en 32mm matta. sitter en sån på min. superB :D
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Sv: zr 700 -99??

Jappower:
nu vet jag inte hur många påhopp jag kommer få på mig bara för att jag öppnar käften men..

jag anser inte att det är i närheten av samma skoter. Pga. motor och fjädring. Så vad dit svar igentligen gjorde för nytta åt trådskaparen förstår jag inte?

men å andra sidan gav detta inlägg inte heller någonting åt trådskaparen. så jag får väll dela med mig av det jag vet.

Motormässiggt fungerar den bra, men har inte så mkt effekt för en såpass "modern" 700a. Pga. motorn har hängt med sedan -89 (?) fast då i 650 utförande.

Men då den är gammal och beprövad så är den då pålitlig iallafall. Min ZR drar ca: 2½-4 liter milen beroende på hur man kör, men då har jag lång matta och lite längre kammar på min. Men runt 3-3½ vid hårdkörning får du nog räkna med. Då den inte har världens modärnaste bränslesystem.
 

Jappower

Välkänd medlem
20 sept 2006
238
0
16
Söderhamn
Sv: zr 700 -99??

öö de vet ja väl. men tänkte mer på att det är samma skoter modell och år. och att det verkar vara en bra skoter ville ja få fram!!

Jappower:
nu vet jag inte hur många påhopp jag kommer få på mig bara för att jag öppnar käften men..

jag anser inte att det är i närheten av samma skoter. Pga. motor och fjädring. Så vad dit svar igentligen gjorde för nytta åt trådskaparen förstår jag inte?

men å andra sidan gav detta inlägg inte heller någonting åt trådskaparen. så jag får väll dela med mig av det jag vet.

Motormässiggt fungerar den bra, men har inte så mkt effekt för en såpass "modern" 700a. Pga. motorn har hängt med sedan -89 (?) fast då i 650 utförande.

Men då den är gammal och beprövad så är den då pålitlig iallafall. Min ZR drar ca: 2½-4 liter milen beroende på hur man kör, men då har jag lång matta och lite längre kammar på min. Men runt 3-3½ vid hårdkörning får du nog räkna med. Då den inte har världens modärnaste bränslesystem.
 
14 jan 2007
28
0
1
Gävle
Sv: zr 700 -99??

Säger bara så enkelt att det finns pulver så det räcker till i maskinparken på den skotern och bra vikt, fjädring är ochså bra hade blåa fox dämpare på min.
Jag är ca 190cm lång och jag satt och åkte klockrent på den maskinen dock med en liten styr höjjare.
 

aka__

Medlem
17 jan 2007
40
0
1
Haparanda
tjena, kan ni säga några nackdelar/fördelar + och - med denna maskin, kanske vad den drar per mil osv =) tack på förhand
Tjena jag har en sån ... den går som en dröm ... bästa köpet!!!!!! det ända som är dåligt är om man krockar i träd som jag gjorde!;D
men men annars är den jävligt skön att köra å ett ***** krutpacket... drar lagom bensin också!