ZR-98 som går varm

martin77

Medlem
3 feb 2008
8
0
1
Leksand
Hej!

Har en ZR 98 600. Som går varm efter en stunds körning. När den går varm börjar motorn att går dåligt
Inget tryck nästan så den går på en cylinder. När den står och svalnar ett tag så går den hur bra som helst igen.. Och sedan blir det lika igen. Någon som vet vad det kan vara?

Mvh

Martin
:hmmmm:

martin77

Medlem
3 feb 2008
8
0
1
Leksand
HEj!

Tack för ditt svar men den blir också så varm så varningslampan börjar lysa. Kan statorn göra det också?

Mvh

Martin

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
kolla termostaten att den öppnar som den ska ta lös den och tjuvlåna en av din mammas pannor och lägg i den med vatten och låt den stå på spisen ett tag tills du ser att den öppnar men detta sker på egen risk att mamman kommer på dej med en av hennes dyra pannor men kan också plocka bort termostaten och kör skoter utan termostat hemma på gården jag rek inte vara ute och köra efterled och pressa motorn det kan medföra skador på motorn eftersom den inte når upp till sin arbetstempratur jag tror inte det har med statorn att göra att den går varm utan kolla du termostaten hls wildcat 700-92

Jeppeman77

Välkänd medlem
11 dec 2007
180
0
6
Örebro
Om du doppar ner en termometer samtidigt som du kokar termostaten så kan du se vid vilket gradtal den öppnar, försök att ta reda på när den ska öppna (vid vilket gradtal). Vet däremot inte vem som vet det, kanske står nått stansat på termo....

Gäller att ha en termometer som klarar en hel del grader:hmmmm:

26 jan 2008
16
0
1
du har samma problem som mig å jag har kokat termostaten å de var inge fel på den. statorn har jag kollat inge fel. den går hur bra som helst tills den blir varm då börjar den bara blöddra.