Vad är det klantigaste/osmartaste ni gjort?

Liinus

Välkänd medlem
6 okt 2010
168
1
6
Gävle
smällde min bmw 328 -00 i en husvägg,hade bara trafikförsäkring vid tillfället och bilen blev bara skrot.köpte den för 65.000 i april och fick 10.000 för den efter smällen...Och inte nog med de hade jag 1,5 månad kvar på prövotiden så körkortet ligger inte heller längre i plånboken..om 5 månader får jag ansöka om nytt körkortstillstånd och göra om ALLT! ZzZzz


Bara några dagar innan hade jag varit och köpt en lynx rs då tankarna om skotercross började komma tillbaka men de är bara att glömma nu..
 

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
En klantig sak jag lyckades med i söndags, kanske inte det klantigaste jag gjort men..

Mitt i en grusgrop ligger en hyfsat brant grushög som jag fick för mej att resa över, jag hade för lite fart och tappade fart mitt på varav skotern dyker och jag helt snöblind hinner inte vara med och se när skotern träffar snön och jag slår buken och handen rätt hårt i styret och rullar iväg, nu vet jag att 250mm styrhöjaren håller iaf!
Som tur var tog jag bara i styret från gastummen och ut med magen.
Och en varning om Julas glasfiberhjälmar som dom sålde förra säsongen, när jag klev upp och traskade till skotern märkte jag att spännet öppnat sej på hjälmen, så det blir nog hjälmbyte nu, känns sådär tryggt..
 
Last edited:

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Pappa är ju kock... Jag gick in i köket för att se va han håller på med och ser en ny laser termometer...
Lyser med termometern på stekhällen och den visar 18.9 grader, de kan ju int stämma tänkte man för jag kände ju att den var betydligt varmare när man hållde handen ovanför... Så jag lägger handen på stekbordet för att känna efter och den var absolut inte 18.9 utan 189grader...
 

brparn

Välkänd medlem
28 dec 2011
268
0
16
ajaur
Jag hade kört på vattnet i sommras, och då sänkte jag en gång och då komme de in lite vatten i oljekaggen än om jag hade tätat bra, å jag tänkte inte mer på det, och den gick ju bra efteråt, å jag visste ju inte att de var vatten i oljan, och sen när de blev vinter så hade jag ju inte tömt den och sen for jag ut å körde, och då skar den efter ca 100meter, pga vattnet... och sen hittade jag ju inget fel på den, jag visste inte varför den hade skurit men efter ett tag så kollade jag oljan å då var den mer vatten än vad de va olja... gode klantigt!
 

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
Förra vintern var vi ute och körde lite Polaris och ockelbo :) STOR skillnad :) Se själva.. [video=youtube;D_PdzoaDlKs]http://www.youtube.com/watch?v=D_PdzoaDlKs[/video]
 

Twism

Medlem
6 mar 2011
24
0
1
Umeå
Säkert nån som känner igen sig eller nån här som såg det, iaf så igår på väg till Bullmark från Sävar tappade jag bort mina kompisar på helt nya leder för mig. Så jag började jaga ikapp och poff så låg jag i snön. Jag hade fått skidan på fel sida av en staglina till en högspänningsstolpe. Såg att den fanns där men trodde att jag skulle klara den. Skotern roterade nästan 180grader samtidigt som jag blev avkastad och jag trodde direkt att framvagnen på vänster sida skulle va skrot. Det enda jag såg på plats var 15cm färg som var bortskrapat på vänstra nedre A-armen. Skotern gick rakt å fint resten av dagen. Nu står den i värmen och jag ska riva och kolla så att allt verkligen är okej :)

Note to self, ta det lugnare :) (iaf när det finns staglinor)
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Hmmm kanske inte det osmartaste jag gjort, men nyårs fest å vi spelade beer pong å jag sa att ja dricker alla mörka öl (ingen gillade mörk)........ ni kan ju gissa vilka som dom träffade hela tiden.... Efter det vart jag less på alkohol, för den kvällen iallafall :/
 

Erskeperske

Välkänd medlem
9 jan 2012
598
2
18
Färila
Rolig tråd =D

Kan bidra me en liten rolig grej som hände i somras,

Har haft semester ett par veckor (höll inte räkningen) men aja kliver upp 06.00 en regnig måndagsmorgon i augusti för att dra iväg på jobbet efter en skön semester, kommer fram till snickarverkstan liiite för sent, märker då att den är låst och inte ett enda litet hammarslag hörs där innifrån, äääh tänker jag första dagen efter semestern är nog alla lite försenade. Låser upp dörren till verkstan och letar upp en bekväm hammare å en låda 4" spik å drar senare iväg till en gammal lada jag skulle renovera, donar på inne i ladan i 3 timmar tills det är dags att ta en fika å prata semestergöra med sina arbetskamrater, kommer fram till verstan å det är fortfarande lika dött där, så då plockar jag upp telefån å ringer chefen å frågar varför han inte har kommit på jobbet än.

Han svarar: Men Erik....... HAHAHAHAHA vi har ju semester en vecka till!
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
jag körde ner i diket en gång med min första bil, kallt som fan var det men ingen snö ännu, så det var halt som satan. Väntade högst 10 minuter innan en audi 100 quattro körde upp brevid mig och undrade om jag behövde hjälp. Självklart! sa jag och vi kopplade ihop bilarna. Audin började dra men det verkade gå väääldigt trögt så gubben spättade på och drog en lååång 4-hjuls "burnout" dubben flög åt alla håll=) väl uppe på vägen konstaterade jag att handbromsen var åtdragen. Gubben var arg..
 

Kidmaster

Aktiv medlem
29 dec 2009
54
0
1
Ibland har man inte alla hjärnceller på skaft, igår så låg jag och tuggade motorväg ner mot Göteborg lite sådär lagom långt över hastighetsgränsen. Glider förbi en svart passat med misstänksamma extra ljus under kofångaren bak. Slänger en blick in i bilen men kör om lugnt och försiktigt och när man kommer förbi nästa krök och släppt den svarta bilen ur sikte så gasa man ju naturligtvis igen... Tar nog inte mer än någon minut innan jag ser en bil närma sig snabbt bakifrån som kör upp jämsides och samtidigt visar passageraren upp spatteln med "polis" på... Kostade mig 2800 genom efterfölj, tur dom inte mätte mig med laser för då hade jag nog inte kört mer bil på ett tag...
 

Micke_B

Aktiv medlem
23 feb 2011
52
0
1
Norra Uppland
jag körde ner i diket en gång med min första bil, kallt som fan var det men ingen snö ännu, så det var halt som satan. Väntade högst 10 minuter innan en audi 100 quattro körde upp brevid mig och undrade om jag behövde hjälp. Självklart! sa jag och vi kopplade ihop bilarna. Audin började dra men det verkade gå väääldigt trögt så gubben spättade på och drog en lååång 4-hjuls "burnout" dubben flög åt alla håll=) väl uppe på vägen konstaterade jag att handbromsen var åtdragen. Gubben var arg..
Asg!! :)
 

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Tror jag var i 6-7 års åldern. En kompis kom över till mig och berättade att han hade byggt ett nytt cykelhopp (väldigt populärt på den tiden). Kul tyckte jag och vi cyklade till han med några andra också.

När vi väl var framme så var det dags att prova det, ett klassiskt cykelhopp byggt av en träskiva "upphöjt" med några plankor där fram. Lite småtokig som man var så var jag den första som skulle testa detta hopp och började trampa med en jävla fart..
I den åldern tänkte man inte direkt på hur hoppet var konstruerat och besiktade det inte så noga (haha), skivan var alldeles för kort och det var för högt så när framhjulet hade lämnat hoppet så "flippade" det upp och stoppade cykeln omedelbart med följd att jag for in med ansiktet i kedjan och dreven(hur fan gick det till?).

Den första kommentaren jag fick var: Hahaha du ser ju ut som Svarte Petter, Svart och helt sårig som man var i ansiktet. :)

Finns några fler historier men skriver dom någon annan gång! :)
 

senseless

Medlem
18 jan 2006
44
0
1
Noraström
Skön tråd!

Har väl lyckats med en del klantigheter under åren, och kan dela med mig av ett par :)

När jag var blott 6 månader gammal, så höll farsan på att renovera huset, och då hängde det en elkabel inne i köket som inte hade blivit isolerad med tejp, så ledarna var helt oskyddade. Och där racear man omkring på sin gåstol och får syn på kabeln. Detta slutar med en riktigt rejäl kyss, och har än idag två ärr på vänsterhanden som är ca 3-4cm långa och kring 1 cm breda ;)

För ett par somrar sedan så var jag på väg till en fotbollsmatch. Redan innan jag åkte så var jag irriterad över något (kommer dock inte ihåg vad). Då flyger det omkring en mygga i bilen som retar mig som fan, varpå jag blir ännu mer förbannad och försöker slå ihjäl myggan. Detta slutade med en rejäl spricka i framrutan, som hamnade MITT i synfältet och som såg ut som en snöflinga (20-25 cm åt alla möjliga håll ifrån stället där näven träffade). :D
 

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Julafton -90 när jag var 10 månader gammal, och på dagen lärt mig att gå, knatade jag in till julgranen och började äta en julgranskula av glas. Blev påkommen mitt i akten så hann bara ta ett par tuggor.

När jag va runt 12 år så var jag ett litet cykelfreak som gillade att stå upp och trampa några tag när jag åkte på bakhjulet. När jag då gjorde detta en dag så hoppade kedjan av och jag for med plytet före rakt i asfalten. Det slutade med en totalt mosad överläpp och att ena "näsvingen" släppte från sitt "fäste", dock klarade jag alla mina tänder.
 

snowmobileking

Välkänd medlem
27 okt 2010
346
0
16
Piteå
Ja då var de väl min tur, lyckades tappa körkorten två gånger inom 20 minuter. På väg hem från jobbet som ligger 40 mil bort, lagomt stressad av att få komma hem efter 11 dagars arbete missa jag att det stod en 50 skylt i Gällivare ,körde 81 enligt polisen som gömde sig bakom en stor snöhög, jaja de var den lappen satt mig i bilen igen och börja köra mot Jokkmokk. Hann dessutom prata med tanten på transportstyrelsen om hur länge kortet skulle bli bort och lova att jag inte hade fler fortkörningar på mitt samvete. Hann inte mer än lägga på telefonen komma ilskan över mig att jag varit så klantig att köra bort korten, lämpligt nog kom det en fin raksträcka så jag passa på att sträcka på högerbenet, hann bara den raksträckan sen lös det blått i backspegeln och enligt den polisen "inte samma som tidigare" gick det tydligen ca 170 på 80 väg, dom kunde inte säga exakt för dom hann tydligen inte med . Naturligt vis fråga dom om körkortet som då bestod av en papperslapp där det stod att jag skulle få kör bil i 48 timmar till. Jaja jag tog mig hem och fick tillbaka alla bokstäver på körkortet, sen att de blev den dyraste hemresa hittills
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Skön tråd!

Har väl lyckats med en del klantigheter under åren, och kan dela med mig av ett par :)

När jag var blott 6 månader gammal, så höll farsan på att renovera huset, och då hängde det en elkabel inne i köket som inte hade blivit isolerad med tejp, så ledarna var helt oskyddade. Och där racear man omkring på sin gåstol och får syn på kabeln. Detta slutar med en riktigt rejäl kyss, och har än idag två ärr på vänsterhanden som är ca 3-4cm långa och kring 1 cm breda ;)
Ursäkta men din farsa måste vara en riktig idiot!