Vad är det klantigaste/osmartaste ni gjort?

DaGmarDasK

Välkänd medlem
11 apr 2010
564
1
18
falun
jag luktade på gasen i en tändare och så råkade jag trycka in knappen lite för mycket så de sa"klick" och sen "POFF" o så hade ja hela näsan full i blåsor:D

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
ballz, med andra ord var det osmartaste du gjort i ditt liv att börja spela fotboll, bra att du insåg att det inte är sport efter den händelsen
nej för sport luktar bensin och idrott luktar svett ni måste skilja på begreppen :)

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
jag luktade på gasen i en tändare och så råkade jag trycka in knappen lite för mycket så de sa"klick" och sen "POFF" o så hade ja hela näsan full i blåsor:D
Du är inte ensam!..

Själv så var man ju inte så smart, var med några polare och vi gillade att leka med eld osv, speciellt zippo..
Så vi var på kiosken på byn och köpte tändargas, och smart som man är så trycker man den där gasflaskan mot skolväggen så det sprutar ut massa gas, sen böjer man sig över den där med ansiktet och tänker "hmm, undra vad som händer om jag trycker på tändaren"

Sagt och gjort så gjorde man det ju och tröck på tändaren, vart ett j'vla eldmoln i ansiktet och sedan en bit upp på väggen, slängde flaskan och mig själv på backen ;)

Livrädd var man, men det gick bra, vart några hårstrån fattigare i ansiktet och huvet, sen luktade det bränt hår i några dagar hehe :)

Pysen

Medlem
12 dec 2007
36
0
1
Kramfors
Var väl en 10-12 år när jag hade moddat om en cykel. Hade bytt till en 28" framgaffel och hade " häftigt stuk" ( Tyckte jag då iaf) Drog iväg ner för en skaplig backe och skulle testa "choppern". Längst ner i backen så hade tjälen tryckt upp en vägrumma. Detta gupp blev jag varse om, när framhjulet lossnade. Hade i min iver nämligen glömt att dra åt muttrarna på framhjulet. Det blev ett brutalt möte med den lokala grusvägen. Uppskrapad haka, knän och händer blev resultatet.

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Glad båtägare som man är så har man väl gjort en del klantiga saker och pinsamma:

Jag o en kompis var ute o åkte båt(jag var förarn) då vi skulle hem så körde jag närmare en udde för att "gena" lite, gick bra ett tag tills DUNK O PANG!, då flög motorn upp med rorkulten som man då höll i o den vred om axeln lite skönt sådär, då satt jag o min kompis och undrade EXAKT samma sak " vafan hände!?" i några sekunder innan jag kasta mig över motorn som stod o vråla för fulla varv i upphöjt läge ovanför ytan(kan säga att det lät om litegrann sådär), då den var avstängd så kom det en båt som vi hade sett hela tiden då vi runda udden så han måst ha sett ALLT, han med passasegare(stavning??) kom fram o fråga hur det gick..."bra, tror jag" , det va lite pinsamt o klantigt. Ett tips är att ta inte genvägar dr ni är osäkra på vad som ligger under ytan, i detta fall var det ej någon rysk ubåt utan en strategisk placerad sten som ja kört över.

En annan grej var ju då ja o en kompis (ja förare) skulle lägga till lite snyggt vid bryggan, man kom in i hamnen gasa lite o satte rikting mot bryggan, la i neutral växel o gled lite snyggt mot bryggan dock lite för snabbt o lite väl mkt rikting MOT bryggan, så jag skulle stressa i backen o gasa till för att bromsa upp skiten (som man brukar göra^^), MEN, det som händer då är att jag slänger i fel växel o gasar till, växeln som jag slängde i var då framåt.... det blev kortfattat ett jävla hetsigt möte med bryggan som tog TVÄRSTOPP !... tur bara att ingen såg det

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Att jag började på ledarskapsprogrammet i gymnasiet istället för fordons måste nog ha varit de klantigaste/osmartaste jag har gjort..

Fire_Dude

Välkänd medlem
26 mar 2007
434
0
16
Glommersträsk
Det mysigaste jag har gjort är att köpa en bil för 52000 riksdaler teckna endast en trafikförsäkring, köra till kiruna fram och tillbak ( 82 mil ) sen krocka i en korsning.

Sen få beskedet att de kommer att kosta mig 83000 att laga upp bilen. Det kallar jag ren lycka ;)

R

räsern

Liten bump... :)

Men till topic: Så här var det, när jag var en 5-6 år brukade jag alltid få köra en sväng med våran då nya 670 bigpipe runt parkeringen innan vi ställde in den i garaget, men gasglad som man var tejpade jag gasen mot en snöhög som var rätt så stor,ville väll leka slednecks xD. mamma satt bakom å skulle väll parera om jag fick nå ryck på skotern, hon han inte riktigt reagera, resultatet var att hon gör en bakåtvolt över ryggstödet å ner i snön, tror landningen gick ganska bra iaf. Blev inge mer körning på ett tag för mig.

en till grejj som jag gjorde men våran 3'9a, Jag var ute på sjön å letade vallar i sjökanten som jag kunde leka på, hitta rena dröm drevan upp för en slänt, accar upp i stadiga 40kmh går inte köra fortare för alla lager var slutpå ;) men men Jag kör mot drevan gör mig bered på ett res men det tar tvärstopp skotern gör en corkskruv och landar upp och ner och jag flyger åt andra hållet! Resultat blev trasig ruta, styrlederna trycktes upp mot ramen på skotern så dom skrapade i! Kreativ som jag var tog jag lite smörjfett där dom skrapade i, Lärde mig att man ska vara försiktig där det har drevat!

Last edited:
W

Wettainen

Inget jag minns precis men mamma pappa å hela släkten har berättat det 100 gånger till mig.
När jag var 3-4 år och min syster som är 8 år äldre än mig satt på pappas gammel viking och skulle köra, och då satt jag ju längst fram och höll i styret.. Sen så stoppa hon på backen och då hade jag tydligen tryck full gas och släppte aldrig den heller så då körde vi rätt igenom en stor lada så det blev 2 stora hål i väggarna och lite repor på skotern :D

Sen har jag när jag var runt 9 och hade en pw80 så skulle jag styla för mamma här på gården när jag skulle in i garaget, och såklart då så fastnar gasen och jag åker rätt in i betongväggen i typ 20km/h och flyger av. Då ligger crossen ovanför mig och gasen är fortfarande fast så den står ju och slirar utahelvete rätt på min mage... Det resulterade att jag fick köttsår mitt på magen och några ärr lite här och där! :)

Och även en till när jag var runt 5 år så cyklade jag race med min kompis på mitt kvarter, å då tittade jag ju självklart bakåt i kurvan på kvarteret och damp cykla rätt in i bilen som kom och skulle in där! tur som fan att hon som körde såg att jag tittade bak så hon hann stanna bilen innan jag cyklade in i den :)
Efter det så cyklade jag aldrig mer fort i den kurvan.. För fick hela smällen på pungen och den jäveln svullna upp lite <3

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
14 år och skulle ut och fiska lake,
Hade inget agn..smart som jag var hittade jag en burk överjäst surströmming, perfekt tänkte jag.
Pappa säger: Var försiktig med burken när du ska öppna den, annars kan allt spruta ut.
Äh vafan tänkte jag, de är lugnt.

1 timme senare trycker jag konservöppnaren med all min kraft och en fontän av
surströmmings spad sprutar rakt upp i ögonen som en högtryckstvätt, nog med det så kom halva burken
på mina nya fiskekläder och rakt ner i fiskeväskan.

Lukten går att känna än idag..

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Dummaste jag gjort är nog följande: var väl en 11-12 år och lekte krig på en polares tak med dem populära orangea plogpinnarna, backade däremot nog så mycket när det var min tur att bli attackerad så tillslut fick jag slut på tak! Och vips ramlar man baklänges ner ca 3 meter på stenplattor! Chockad som man var sätter man armarna över huvudet för man inte hade någon luft kvar i lungorna. Sen när man sätter ner armarna blir man väldigt förvånad när armen ser ut som ett S. Polaren fick kväljningar å spyr nästan när han får syn på det ! :) Sen på akuten tar 2 manliga doktorer handbolls klister på händerna och försöker slita det rakt utan att lyckas, blev en lång kväll och operation dagen efter!ImageUploadedByTapatalk1319567059.652641.jpg
Ingen bra bild med har kvar den än idag!

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=65.281745,21.501074

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Detta är då inte så klantigt men dock så undrade jag vad man tänkte med egentligen....

Det var så att det var en j*vligt irriterande spyfluga i rummet vid datorn, fick aldrig död på han..., tillslut satte den sig på dataskärmen, nu satan tänkte jag, det jag gjorde då var att fort som fan dra muspekarn (pilen) mot flugan som satt på skärmen o försökte döda denpå så vis.... ganska så fort så insåg jag att det var inte alla hästar i stallet den kvällen, pinsamt lite man tänkte då

En liknande grej hände på en datalektion en gång, men då satt ja brevid en kompis (båda hade datorer) o då skulle jag visa vars han skulle trycka på nån sida eller vare nu var...då försökte jag göra det med min muspekare men insåg att den inte rör sig utanför skärmen:blink:

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Det senaste jag har gjort, och det är en hel del, var idag när jag skulle lufta bromsen på skotern.
Fick upp tryck i systemet och försökte öppna luftnippeln, och tittade väldigt nära på vad jag höll på med... med resultatet att när luftnippeln till slut släppte så fick jag en hel del bromsvätska i ansiktet och ögonen... så där tog kvällens skruvande slut.

Lidqvist

Välkänd medlem
7 mar 2011
122
0
6
Vilhelmina
Man har väl gjort lite för många dumma saker redan med tanke på min ålder, men jag tar väl de mest "Klantiga".

Vad kan jag ha vart, 5-6 kanske, jag och mina systrar är och går ute på grusvägen hemma, och lillasyster går bakom mig och storasyrran.

Får syn på en sten som jag av nån konstig anledning ville plocka upp, kanske vägde ett halvt kilo, jag tittar lite på den och sen av nån ännu konstigare anledning snör jag iväg den snett bakåt (kanske ville visa hur "biff" jag var) men hinner snabbt tänka "aj fan!, lillsyrran gick ju bakom":wacko:

hinner inte tänka mer, hör bara ett gallskrik, den flög i ansiktshöjd och ja resten fattar ni.

Resulterade med att hon å farsan stack iväg på sjukan och jag satt å tjura i trädkojan resten av kvällen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Det här väl kanske ett av de farligaste sakerna jag gjort.
Jag kanske gick i årskurs 4-5, och vi hade ett förråd ute på skolgården som var låst ibland, men man kunde hämta nyckel inne på skolan, om man orkade det vill säga, jag orkade inte det.

Nej nej, jag visste att det var ett sånt lås som man kunde dyrka upp med en plastlinjal (vi brukade nämligen alltid dyrka upp dörren till slöjdsalen på samma sätt) men inte hade väl jag nån linjal där ute, men klippsk som jag var tog jag en "glasbricka" som såt i nån sorts adressficka på dörren, den var ungefär samma form som en linjal, lite tjockare och lite kortare, men va fan tänkte jag det ska väl gå.

Satte in glasbrickan i dörrspringan och tryckte uppåt/utåt för att få upp låset, men den slant ur springan, eller om den gick av eller hur det var.
I nästa sekund hade jag kört upp glasbiten i ögat.

Men jag är oerhört tacksam för att vi har reflexer! för hade jag inte hunnit blunda hade jag nog vart enögd nu.
Men jag fick fara till sjukan och tejpa ögonlocket, men nå mer blev det inte.

Det här var dessutom andra gången jag hållit på att stampa ut ögat:amuse:

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Det senaste klantiga jag gjort var förra året när jag gick nian, jag och en kompis stod inne på kontoret på biblioteket, där dom hade en liten stationär dator, som min handledare stod och grejade med.

Jag stod och kollade bak på datorn och såg en röd liten "switch" på nätagget, och jag är ju lite av en klåfingertomte, dessutom är jag inget snille på datorer.
Jag satte fingret på knappen och hann tyvärr inte tänka förnuftigt.

PANG!! sa det, blev skyldig 600 spänn. inte så farligt men det var ju onödigt.:eek:hwell:

Mer orkar jag inte berätta om, och ni orkar väl inte läsa mer heller, men kul att se att det inte bara är jag som är klantig ibland:bigsmile:

oskarbaik

Välkänd medlem
4 jul 2010
752
0
16
Luleå
Hahahah gjort exakt likadant med dator då jag skulle stänga av den när en kompis tog den av min under en lektion ^^ det lukta då inte särskilt gott efteråt :whistle:

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
förlovat mig, dragit sönder ledband i axeln vid 14 års ålder och en hel hög skoterkvaddar så man har fått åka på röntgen (inget brutet ben än så länge...!)