Dåliga bussningar i framvagnen har dom helt klart, dom håller 100mil ungefär lite beroende om du smiskar led eller leker i djupsnö som jag.Är det negativa saker om skotrar har väll yamaha haft dåliga bussningar i framvagnen eller rent av dåliga framvagnar ett tag va?
Det är ju inte på alla modeller fotstegen går sönder och inte alla skotrar, men det finns ju helt klart..Ski doo har sina variatorremmar och sina motorer 800cc.
Lynx har sina variatorremmar och sina motorer 800cc.
Polaris har sina fotsteg och motorer 800cc.
Vad har Yamaha ?
Vad har Arctic cat ?
Dom har fortfarande klena bulkheads, iaf nytro. Men det går att förstärka dom ganska mycket.Dåliga bussningar i framvagnen har dom helt klart, dom håller 100mil ungefär lite beroende om du smiskar led eller leker i djupsnö som jag.
Men med Olite bussningar för under 1000lappen så är problemet borta.
Var väl bara Nytro -08 som hade klen framvagn. Den uppdaterades -09 så det ska ej va något bekymmer.
Polaris är inte ett dugg bättre.Arctic är väl ganska lätt att stjäla? Vet inte hur det är nu på dem nyare modellerna men på (vissa)f7or kan man ju bara dra ut/dra om kablar och den går att dra igång..
6 st har polaris, men jag skrev inte det främst för att man vet inte hur många tjuvar som härjar här på forumet.. Nog för att dem kanske vet om det men det är ju inte säkert.. (om någon moderator tycker det är passande att radera inläggen ang. detta så äre bara å göra det)finns väll bara 5 olika polaris nycklar ?... min nyckel har då passat i fyra av mina polarisar
Finns det någon äldre AC som har kvar sin primärvariator? Sedan brukar väl elsystemet se ut som fan också, men det kanske mest beror på ägarna (de som köper en äldre AC alltså)...Ärctic har väll bara 2 olika nycklar mellan -85 till 04 (?)
Hjulboggie. Du skriver att arctic har haft mycket rackel fram till runt 03/04?
Inte för att säga emot eller försvara, bara nyfiken, vilka modeller är det som haft problem? Vet att framförallt ZR 600 98 samt vissa 99 hade stora stator problem?
Vad är det mer som är vanligt, och på vilka modeller (bra att veta =)
Bra idé, kanske. Borde vara svårt att få till en sådan artikel utan missbedömningar d.v.s få dåligt avlönade brottslingar med idé-torka att tänka "Jaså, då knycker vi första bästa" (grovt exempel). Men det är som du säger att man borde åtgärda deras trötta ögonlock.Ang DESS liknande system tycker jag det borde vara något som Snowmobile borde ta upp i skotertesterna! Tex hur lätt är nya rmk att tjuvkoppla? Tror fler skulle bli lite mer uppmärksam om det kom fram hur det egentligen ligger till och sätta lite mer press på tillverkarna. Så att det inte är så enkelt att bara rycka ur en kabel så startar maskinen.