Yamaha Phazer MTX "Chris Edition"

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Lite bilder från dom senaste dagarnas jobb

Nya skidkrokar

Fräste till kanterna

Redo för lack

Nytt rack

Färdig inpassat med skruvar

Last edited:

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Ja sataan, tror nästan det reste sig där nere då jag såg racken/bakdelen du byggde nu :D Porrigt värre! :D

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Tackar!!! :)
Kommer att vara stiltje i tråden nu för nu drar jag iväg på semester och kommer inte att kunna vara garaget på 4 veckor...men efter det drar det igång igen :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Då har man varit på resande fot i 4 veckor nu då vi haft semester, så därför har det inte hänt så mycket. Men lite delar fick jag hjälp av en kompis som lackade åt mig. Så lite bilder från det kommer här iaf

Delar klara för lack

Grundat med vitt

Sen blev dom blå metallic

Har även fått hem "kopparringar" till avgasröret

Last edited:

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Fan vad grymt! jag vill också ha råd/tid/ork att modda! verkar så sjukt roligt :), keep up the good work!

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Härligt bygge Chris :)

Blir den mycket tyngre efter din moddning tror du?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Blir inte jättemycket vikt som jag tillför. Racket bak t.ex. ersätter ju ett som satt original i stål...mitt är i alu...så det borde inte skilja så mycket i vikt. Det jag kommer på som väl adderar mest vikt är att jag har en längre matta.
Dom förstärkningar jag gjort väger inte mycket heller. Sen så åker ju originalrutan + hållare bort och ersätts av en liten Nytro ruta så där sparar jag ju vikt istället.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Nej det blå är vanlig billack med ett par klarlacksvarv över...förhoppningsvis skalld et funka...men det kommer att bli pulverlack på lite andra delar som är mera utsatta

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Lite bilder från dagens jobb

Motorn upphängd och klar för att rengöras

Lite renare blev den, passade också på samtidgt att kolla så det inte fanns några lösa skruvar...

Startmotorn demonterad och rengjord

Dessa skruvar har tydligen lossnat på några skotrar borta i USA med havererad startmotor som följd så jag lossade dom och satte i loctite i gängorna.

Känns som det händer något nu då motorn åkt tillbaka i chassiet :)

Dessa fd avgaspackningar skall ersättas med dom i koppar som jag beställt från Canada

Last edited:

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
Riktigt seriöst det du gör :)
Kul att höra hur du tycker att den går i pudret sen när det kommer med den nya mattan monterad.

Tänk om man ändå hade haft denna energi att fixa iordning sin egen skoter, nytron är riktigt sliten så det hade inte varit fel.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Fronten har monterats

Nya bussningar passain til styrningen, dessa är ej original utan beställda från en kille på TY4 forumet.

Tur jag lossade på oljeanslutningen på oljetanken...den behövde rengöras :)

Oljetank och kylare på plats

Last edited:

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Riktigt läckert som vanligt när det kommer till dina projekt.
Ska bli riktigt intressant att se hur den ser ut när den är färdig och höra hur den går i de vita guldet :)

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Riktigt beundransvärt arbete du gör! Imponerande att du får ihop allt igen...jag hade nog kunnat pilla isär min skoter i molekyler också, men aldrig i livet att ja skulle få ihop den igen :D

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Tackar frö dom trevliga kommentarerna.

Just nu händer inte så mycket pga att jag väntar på delar som jag beställt från USA. Men så fort dom dyker upp så blir det flera bilder :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Dags för en igen uppdateringen igen då :)

Förra ägare hade tydligen problem ed dessa skruvar och hade bara kapat av dom rakt av...så detta måste fixas.

Gjorde också ett fäste under bakramen, detta fäste finns på dom nyare modellerna av Phazer men inte på min.

Då var fästet klar..bara lite skruvar och färg som saknas

Detta område vid ramen gillar jag inte så jag skall fixa en "täckbricka"

Mallar upp med papper först

Sedan sågade jag tillen alu.plåt enligt pappmallen

Last edited: