Yamaha Phazer MTX "Chris Edition"

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Idag har jag fortsatt montera ihop grejer. Startade också upp den nu för första gånger efter att allt varit isärplockat.

Monterat A-arms skydden

Det mesta i framvagnen börjar vara på plats

Testade hur vent kittet blev när kåpan monterades

Liten översiktbild på hur den börjar se ut

Även börjat montera vent kittet på höger sidan

Last edited:

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Den kommer bli så sjukt grym när den är hel! bara turbo som saknas :p Tror inte att du sku få nå problem med turbo.... så noga som du är :)

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
53
Sa Svartbyn
Beställt den från USA? Eller finns det ngt klokt företag som marknadsför "våra" ""smala"" mattor???
Och i så fall var den dyr?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Köpte den faktiskt från Stenmarksmaskin. HIttade inte den exakt till något vettigt pris i USA och frakten blev hyfsat dyr. Från Stenmarks blev det ju fraktfritt...tror dom tar för en liknande nu 5000kr. Smidigt då man inte behöver kapa och det är rätt delning också :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
LIte skillnad på när jag köpte den och hur den kommer att bli..2 bilder en från då jag köpte den och en från som den ser ut just nu :)

Inte så jättemycket kvar nu. Skall fixas ett nytt kåpglas, HID kit och boggien skall plockas ihop. Sen lite smått också....ser ju ut att kunna bli klar i tid i år :blink1:

Last edited:

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Ska du fixa nå andra dämpare förresten elr kör du på original i vinter?

Jävla skabbig den var från början, gör ju de hela bara ännu mer otroligt :D

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
824
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Måste erkänna att jag har blivit smått besatt av att kolla in utvecklingen i denna tråd. Så här börjar det ha låtit lite väl många kvällar nu:

"ja, jag ska läsa godnattsaga, pappa måste bara kolla en grej på datan lite snabbt först..."

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.275
83
48
Övik
Phazer är ju annars en rätt sunkig maskin om du frågar mig, men denna blir ju helt klart en klass för sig! Grymt bra jobbat!

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Tackar för alla trevliga kommentarer!

Angående dämpare så i boggien blir det omshimsade RTX dämpare. Fram hade jag planer för Fox Float 2...men som det ser ut nu så finns det inte riktigt utrymme för det i budgeten. Jag skall även ha inhandlat ett skoterställ mm, så pengarna skall ju räcka till mycket. Nu är det ju ganska snabbt och enkelt fixat att byta dämpare fram även om det blir under vintern :)

Måste erkänna att jag har blivit smått besatt av att kolla in utvecklingen i denna tråd. Så här börjar det ha låtit lite väl många kvällar nu:

"ja, jag ska läsa godnattsaga, pappa måste bara kolla en grej på datan lite snabbt först..."
Kul :)