problem med polaris indy RXL sks 650 efi...

adrian

Medlem
6 jan 2008
26
0
1
Strömsund
på min rxl som jag hade för några år sen så brukade jag dra isär kontakten från tändningslåset till efi:n när den surade och inte ville starta. har för mig att det är en vit rund kontakt bakom tändningslåset?
 

metallica96

Välkänd medlem
25 jan 2011
108
0
6
Föglö
på min rxl som jag hade för några år sen så brukade jag dra isär kontakten från tändningslåset till efi:n när den surade och inte ville starta. har för mig att det är en vit rund kontakt bakom tändningslåset?
ja om det nu ändå skulle vara så att det fanns nått tändningslås, förra ägarn tog bort det..
 

slut på bensin

Välkänd medlem
26 jan 2009
202
0
16
Dala Floda
Bara att kolla så att det inte sticker ut nån halv kabel och äcklar sig. :p Tejpa alla lösa kablar och kolla alla kontakter till "låset" så vet du :D.
 

Tekniknörden1

Semi PRO sledder
7 mar 2011
39
1
0
På nätet finns det en fil som heter (Polaris_1996-1998.pdf ). Kan laddas ner lagligt genom betaltjänst. Finns även att ladda ner på andra sätt, men det är inget jag uppmanar till eller rekommenderar.
Hur som hälst är filen fel döpt, den skulle heta Polaris_1986-1998.pdf Innehåller 677 sidor var av ett tjugotal sidor tar upp RXL:ens insprutning och tändning med felsökning och förklaringar.
Nu har jag bara scrollat igenom sidorna som tar upp detta. Det jag kunde få fram snabbt, var att kill-switchen ligger i serie med CDI:n. CDI:n säger åt EFI-boxen att jobba, EFI-boxen säger åt pumpen att pummpa.
Kill-switchen funkar sämre i varmt och fuktigt klimat. Pröva med att koppla bort kill-switchen.
 

metallica96

Välkänd medlem
25 jan 2011
108
0
6
Föglö
På nätet finns det en fil som heter (Polaris_1996-1998.pdf ). Kan laddas ner lagligt genom betaltjänst. Finns även att ladda ner på andra sätt, men det är inget jag uppmanar till eller rekommenderar.
Hur som hälst är filen fel döpt, den skulle heta Polaris_1986-1998.pdf Innehåller 677 sidor var av ett tjugotal sidor tar upp RXL:ens insprutning och tändning med felsökning och förklaringar.
Nu har jag bara scrollat igenom sidorna som tar upp detta. Det jag kunde få fram snabbt, var att kill-switchen ligger i serie med CDI:n. CDI:n säger åt EFI-boxen att jobba, EFI-boxen säger åt pumpen att pummpa.
Kill-switchen funkar sämre i varmt och fuktigt klimat. Pröva med att koppla bort kill-switchen.
Okej! ska kolla det:D
 

metallica96

Välkänd medlem
25 jan 2011
108
0
6
Föglö
Jo hej igen, var ett tag sen, men nu är skoter jäveln igång! den går dock skitdåligt, men kan det bero på gammal bensin? den går upp till 4800 rpm fint, men sen tar det ett bra tag innan den sticker iväg lite, då händer det dock ibland att den tappar varv igen, är skumt och jobbigt, men blir det bättre när jag kört bort all gammal soppa? Det var TPS:en som var slut på den, btw :)
/ Jesper
 

metallica96

Välkänd medlem
25 jan 2011
108
0
6
Föglö
Nå nu åker skotern snart upp på blocket, i delar. dagen började med att den startade fint, på andra draget, dock står den och bluddrar på 1000 varv i nån minut, men så är det varje gång man startar, är väl inte helt normalt men. kan ju förövrigt nämna att gårdagen slutade med bogsering hem, efter som jag inte fick igång den när vi stod en 200 m från huset, på vägen.

nåja, den gick bra hela dagen idag, ända tills nu ikväll, när syster och jag var ner till ett sund och fotade lite och så. när vi skulle fara hem igen, så har jag den att gå på tomgång en stund, men den dör efter en liten stund, då får jag dra några drag för att den ska starta, men den dör ganska med direkten. drar igång igen och kör runt i cirklar runt syrran medans hon gör sig klar, sen hämtar vi hennes hjälm som låg en bit bort, och skoter hinner dö ytterligare två gånger. påvägen hem går det ganska bra, tills vi håller på fastnar i ett dike, för att jag måste släpa lite på gasen så jag sku komma över, och dagen slutar med att den stannar 5 m utanför garaget, då ger jag upp. någon som har nån idé på vad det kan vara? TPS är bytt, men den vissar dock fel ohm tal nu, precis som den gamla, medans den gamla TPS visar rätt nu igen. va kan det va?
 

metallica96

Välkänd medlem
25 jan 2011
108
0
6
Föglö
Nå nu åker skotern snart upp på blocket, i delar. dagen började med att den startade fint, på andra draget, dock står den och bluddrar på 1000 varv i nån minut, men så är det varje gång man startar, är väl inte helt normalt men. kan ju förövrigt nämna att gårdagen slutade med bogsering hem, efter som jag inte fick igång den när vi stod en 200 m från huset, på vägen.

nåja, den gick bra hela dagen idag, ända tills nu ikväll, när syster och jag var ner till ett sund och fotade lite och så. när vi skulle fara hem igen, så har jag den att gå på tomgång en stund, men den dör efter en liten stund, då får jag dra några drag för att den ska starta, men den dör ganska med direkten. drar igång igen och kör runt i cirklar runt syrran medans hon gör sig klar, sen hämtar vi hennes hjälm som låg en bit bort, och skoter hinner dö ytterligare två gånger. påvägen hem går det ganska bra, tills vi håller på fastnar i ett dike, för att jag måste släpa lite på gasen så jag sku komma över, och dagen slutar med att den stannar 5 m utanför garaget, då ger jag upp. någon som har nån idé på vad det kan vara? TPS är bytt, men den vissar dock fel ohm tal nu, precis som den gamla, medans den gamla TPS visar rätt nu igen. va kan det va?