kolla alla kontakter.. gnistan och sprutet hör inte ihop så det är nog troligtvis nån matar kabel som lossnat
när vi hade in den på lagning sist så kolla han alla kontakter, och fixade alla som behövdes fixas, men kan ju kolla iafkolla alla kontakter.. gnistan och sprutet hör inte ihop så det är nog troligtvis nån matar kabel som lossnat
ja om det nu ändå skulle vara så att det fanns nått tändningslås, förra ägarn tog bort det..på min rxl som jag hade för några år sen så brukade jag dra isär kontakten från tändningslåset till efi:n när den surade och inte ville starta. har för mig att det är en vit rund kontakt bakom tändningslåset?
kan vaara, hur ska jag lösa det då?Kan knaske vara några kablar till gamla tändnislåset som ligger och får kontakt lite då och då?
okej, ska göra detBara att kolla så att det inte sticker ut nån halv kabel och äcklar sig. Tejpa alla lösa kablar och kolla alla kontakter till "låset" så vet du .
har gjort det, kom ström från båda tror jag snubben som gjorde det sa.Mät upp tändningslås och dödare till att börja med.
Okej! ska kolla detPå nätet finns det en fil som heter (Polaris_1996-1998.pdf ). Kan laddas ner lagligt genom betaltjänst. Finns även att ladda ner på andra sätt, men det är inget jag uppmanar till eller rekommenderar.
Hur som hälst är filen fel döpt, den skulle heta Polaris_1986-1998.pdf Innehåller 677 sidor var av ett tjugotal sidor tar upp RXL:ens insprutning och tändning med felsökning och förklaringar.
Nu har jag bara scrollat igenom sidorna som tar upp detta. Det jag kunde få fram snabbt, var att kill-switchen ligger i serie med CDI:n. CDI:n säger åt EFI-boxen att jobba, EFI-boxen säger åt pumpen att pummpa.
Kill-switchen funkar sämre i varmt och fuktigt klimat. Pröva med att koppla bort kill-switchen.