Polaris 2012 rmk assault har elstart vid lev och priset kommer att bli 142900:-

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
Rent spontant så känns det som att Arctic kommer att sälja rätt bra i år. En 800XF får man med 57mm matta (original) för lite drygt 125k om man beställer i vår. Det känns som att det kommer att bli svårt att pruta ned en SWB till den nivån..
var hittar du dom priserna.135 är det väll endå?å det är ju kampanjpriset.

kompisen hadde varit in å kollat på ski-doo freeride 2012.
elstart standard där också fö.fanns inte ens snöre som jag förstod
 
Last edited:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.125
954
113
Stora Blåsjön
Att det sitter elstart på summitarna tackar vi för! För har dom gått ca 300mil så är i regel magnapullen slut och det är inge roligt att jävlas med sådant uppe på fjället.
Men att de inte sätter dit ett snöre också är helt obegripligt. Elstarten är inte bombsäker! Har vart med om en i kompisgänget med strulade elstart nu i vinter och det var det helt roligt innan jag listade ut hur den gick att starta ändå...
 

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
var hittar du dom priserna.135 är det väll endå?å det är ju kampanjpriset.

kompisen hadde varit in å kollat på ski-doo freeride 2012.
elstart standard där också fö.fanns inte ens snöre som jag förstod
Det är alltså prutat hos ÅF, därav att jag skrev "Det känns som att det kommer att bli svårt att pruta ned en SWB till den nivån".
 
C

CROA

Bör påpekas att det enbart är preliminära priser ni pratar om, inga fasta priser är ännu satta fick jag höra på provkörningen idag.

Dessutom kommer Assault RMKn INTE att utrustas med Elstart.

Däremot får SWB Assaulten det, samt en värre matta.

Jag vart mäkta imponerad utav pro RMK 600an idag, hade svårt att känna någon skillnad gämtemot 800an annat än i starten, 600an hade absolut inte svårt att driva på i lös snön som man kan tro, bra stret i motor!

Dock kändes det väldigt ovant att gå från IQR till RMK chassit, tyckte den var lite bångstyrig och man som förare fick jobba och hoppa omkring mycket på skotern för att komma dit man ville, det kan iof också bero på föret.

 

TT-Boy

Aktiv medlem
28 feb 2011
50
0
1
Någons om testat switchback pro-r alltås rushen switchback? Jag vill verkligen veta hur den går i pudret...
 
C

CROA

Någons om testat switchback pro-r alltås rushen switchback? Jag vill verkligen veta hur den går i pudret...
Har provat alla modeller förutom Assault RMK som inte fanns på plats under provkörningen.

Tyckte SWB ruschen gick riktigt bra faktist, svårt att hålla nere skidorna dock men det är ju ingen nackdel i pudret. På isen så ville den dock hålla skidorna ett par dm över marken hela tiden vid högre farter.. Ska dock tillägga att fjädringen inte på något sätt var inställd just för min vikt och körstill dock.
 
K

kenth

Att det sitter elstart på summitarna tackar vi för! För har dom gått ca 300mil så är i regel magnapullen slut och det är inge roligt att jävlas med sådant uppe på fjället.
Men att de inte sätter dit ett snöre också är helt obegripligt. Elstarten är inte bombsäker! Har vart med om en i kompisgänget med strulade elstart nu i vinter och det var det helt roligt innan jag listade ut hur den gick att starta ändå...
Min strulade en gång pga ett kabelbrott. Men jag som har tummen mitt i handen i jämnförelse med en rymdforskare som dig Asker:), förstod på en gång hur jag skulle göra. Jag lyfte av dynan och tog fram instruktionsboken och bläddrade lite och ett par minuter senare var jag i väg.
Lösning: Nödsnöre lindat runt variatorn och ryck. När jag kom till ÅF visade han ett lättare sätt. Han vred igång den med händerna!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.125
954
113
Stora Blåsjön
Min strulade en gång pga ett kabelbrott. Men jag som har tummen mitt i handen i jämnförelse med en rymdforskare som dig Asker:), förstod på en gång hur jag skulle göra. Jag lyfte av dynan och tog fram instruktionsboken och bläddrade lite och ett par minuter senare var jag i väg.
Lösning: Nödsnöre lindat runt variatorn och ryck. När jag kom till ÅF visade han ett lättare sätt. Han vred igång den med händerna!
Nu var inte att stå att linda ett snören runt en trissa som på en gammal båtmotor något alternativ om man ska köra hela helgen :)
var faktisk så enkelt att vi byglade startreläet så spann den igång så fint.
 
K

kenth

Nu var inte att stå att linda ett snören runt en trissa som på en gammal båtmotor något alternativ om man ska köra hela helgen :)
var faktisk så enkelt att vi byglade startreläet så spann den igång så fint.
Min åf visade även att man kan sätta skruvmejeln mellan polerna på batteriet så startar den åxå. Hur bra är det egentligen?