Hjälp en förtvivlad polaris ägare..!

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Ja jag är 99% säker på det jag med, står det IN ska det vara mot insug istället.
Kolvarna som satt där hade då pilen mot avgas så ja gjorde desamma..
Men dessvärre ingen skillnad.. Nu vet ja inte längre vad ja ska ta mig till! Aldrig varit med om något så jävligt som detta! Har redan kostat på skotern alldeles för mycket men den bara vägrar i sten att gå bra :( Ja ger upp!

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Verkar inte så, allt ser tätt å fint ut! De som stör mig är att på PTO sidan om ja rycker tändhatten på tomgång så blir de knappt nån skillnad den går liksom ändå. Men rycker man då på MAG sidan då dör skotern omgående så den verkar ju gå kasst på variator sidan. För när vi rev den idag så såg man att PTO kolven var ganska nyligt bytt och helt spolad kolvtopp som att den gått väldigt fett!

Love

Aktiv medlem
15 dec 2010
90
0
6
Bollnäs
Har du rivit Förgasarna och kollat igenom dom? Kan ju flöda över eller vara stopp i nå'n kanal.

För när vi rev den idag så såg man att PTO kolven var ganska nyligt bytt och helt spolad kolvtopp som att den gått väldigt fett!
Det var väl du som hade bytt kolvar tidigare, eller har jag fattat fel?

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Har du rivit Förgasarna och kollat igenom dom? Kan ju flöda över eller vara stopp i nå'n kanal.

Det var väl du som hade bytt kolvar tidigare, eller har jag fattat fel?
Har rivit isär å rengjort förgasarna typ 5gånger :(

Kolvar har ja bytt i söndags! Inte tidigare :)

Twin_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
296
0
16
Ånge
Hur ser stiften ut när du har kört?
Har du kollat så den inte drar tjuvluft? insug/lager?
Kollat så att tändningen är rätt?
Avgasportarna?
Avgassystem?
Drar vatten/vitrycker?
Kollat tpsen?

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Hur ser stiften ut när du har kört?
Har du kollat så den inte drar tjuvluft? insug/lager?
Kollat så att tändningen är rätt?
Avgasportarna?
Avgassystem?
Drar vatten/vitrycker?
Kollat tpsen?
Stiften har jämn färg
Insugen är hela, packboxar på veven är bytt
Stator med trigger är bytt på firma så tändningen borde vara rätt
Avgasportarna är rengjorda 2ggr denna sesong
Avgassystemet verkar hålla tätt om de är de du menar
Tar ingen glykol eller vitryker, oringarna i toppen + blockpackningar är bytt
tpsen?.. :$

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Kolla efter hål i membranen i avgasportarna. Min brors rmk 700 hade ungefär samma symtom och det var felet i den.

Lys med en ficklampa från ena sidan och så kollar du själv från den andra, lyser det genom någonstans är det hål. Behöver inte vara stort hål heller.

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Kolla efter hål i membranen i avgasportarna. Min brors rmk 700 hade ungefär samma symtom och det var felet i den.

Lys med en ficklampa från ena sidan och så kollar du själv från den andra, lyser det genom någonstans är det hål. Behöver inte vara stort hål heller.
Ska ta å testa de! :) Har ett spriller nytt membran liggades så ja kan byta ifall de är nå hål :)

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Hur uppträder den när DU kör ,och villken färg är de på stiften?
när JAG kör så upplever jag så att den går som en påse nötter mellan 6-7k i varvtal, känns rapp på tomgång osv men om ja håller jämn gas vid dom varvtalen så går den riktigt oroligt å dåligt! Och testar ja nypa fullt så vägrar den varva ut, utan står bara å svajar mellan 6-7k. Stiften har ja inte kollat nu sen ja bytte kolvar men före ja renovera motorn så hade då stiften jämn å fin färg fast den gick dåligt!

Twin_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
296
0
16
Ånge
"före ja renovera motorn så hade då stiften jämn å fin färg fast den gick dåligt! "

ok, tändningen står rätt, den får rätt mängd soppa.
Frågan är då hur variatorerna mår...
Premiärfjädern?
vikternas bustningar?
p-variatorns bustningar?
Sekundärens rullar?