Vet inte om de är jag som tänker fel men de är nog ganska svårt å vända kolven så pilen pekar mot mag ?På polaris ska det väll vara mot MAG sidan?
Vet inte om de är jag som tänker fel men de är nog ganska svårt å vända kolven så pilen pekar mot mag ?På polaris ska det väll vara mot MAG sidan?
Om jag inte har helt fel så ska pilen vara mot avgas sidan!
Kolvarna som satt där hade då pilen mot avgas så ja gjorde desamma..Ja jag är 99% säker på det jag med, står det IN ska det vara mot insug istället.
Det var väl du som hade bytt kolvar tidigare, eller har jag fattat fel?För när vi rev den idag så såg man att PTO kolven var ganska nyligt bytt och helt spolad kolvtopp som att den gått väldigt fett!
Har rivit isär å rengjort förgasarna typ 5gångerHar du rivit Förgasarna och kollat igenom dom? Kan ju flöda över eller vara stopp i nå'n kanal.
Det var väl du som hade bytt kolvar tidigare, eller har jag fattat fel?
Den har ja redan testat att byta! Men inget resultat ;(:becky:jag gissar på att du har en kass tempgivare,kostar 300 kr
Stiften har jämn färgHur ser stiften ut när du har kört?
Har du kollat så den inte drar tjuvluft? insug/lager?
Kollat så att tändningen är rätt?
Avgasportarna?
Avgassystem?
Drar vatten/vitrycker?
Kollat tpsen?
Ska ta å testa de! Har ett spriller nytt membran liggades så ja kan byta ifall de är nå hålKolla efter hål i membranen i avgasportarna. Min brors rmk 700 hade ungefär samma symtom och det var felet i den.
Lys med en ficklampa från ena sidan och så kollar du själv från den andra, lyser det genom någonstans är det hål. Behöver inte vara stort hål heller.
när JAG kör så upplever jag så att den går som en påse nötter mellan 6-7k i varvtal, känns rapp på tomgång osv men om ja håller jämn gas vid dom varvtalen så går den riktigt oroligt å dåligt! Och testar ja nypa fullt så vägrar den varva ut, utan står bara å svajar mellan 6-7k. Stiften har ja inte kollat nu sen ja bytte kolvar men före ja renovera motorn så hade då stiften jämn å fin färg fast den gick dåligt!Hur uppträder den när DU kör ,och villken färg är de på stiften?
Har inte testat att byta pumpen än! Den kom idag med bussgods så åker nog upp till skotern imorn å testar byta pump!Hjälpte det inte att byta pumpen?