arctic cat sx goes 800 big muscles!!

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
tackar alltid trevligt med lite kommentarer :D

känner mig riktigt nöjd själv med. tror att de kommer bli ändå lite bättre med dekalkittet på den sedan :p

slänger in en bild på senaste uppdateringen.
montera på avgas tempen igår så nu funkar allt utom vattentempen. har inget bra där än skulle haft som ett rör med gängor i mitten för givarn så ska ta och kika på de under veckan :)

crosscalle

Välkänd medlem
21 nov 2010
380
0
16
Piteå
Borra och gänga vid "vattenanslutningen" i toppen, har samma mätare på min. Och det vart helt ok. Och förresten maskinen ser ruskigt läcker ut, snyggt jobbat!

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
tänkte ja kunde uppdatera lite om läget då snön verkar va någon annanstans.

har iaf fått lite snö så att man har fått testat kissen lite och den kommer nog leverera till slut :D måste nog bara vikta ner lite i primären då han inte orkar varva ur helt.

sedan fick ja äntligen dekalkittet igår från dekalmonster så har klippt och klistrat i helgen. krävs att tungan är rätt i mun kan man säga ;) bjuder på någon bild oxå.

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Herregud! Nog för att jag älskar 600sx, men detta var tamefan nåt av det snyggaste jag har sett!

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
tackar :D ha varit några timmars slit men de är de värt ;)

vart äntligen lite provåkning idag och allt funka fint men har en del finjusteringar. den går rätt fett samtidigt som ja tror att de är lite för tunga vikter i just nu top varv låg på ca 7100-7200 så efter lite justering så blir de nog riktigt bra.

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
ligger just nu på 470. ha kolla lite mer på stift mm under dagen och tycker inte att de ser ut som den går tokfett iaf den feta olje blandningen just nu gör nog sitt till med.

jag har 70.8 grams vikter som skulle bete sig likt 74 gram. men har även org helix fortfarande med fundera på kanske en liten flackare helix.

ska under morgondagen prova slipa av vikterna lite och se om ja kan komma upp lite i varv på han med hjälp av de.

vad kör du med?

kr ingebrigtsen

Välkänd medlem
30 sept 2010
100
0
16
Før jeg tok sommerferie kjørte jeg 450, og 30. 0,65bfsc verdi. Husker ikke helt viktene men rundt 75g, drar over 8000rpm. orginal helix, og orginale fjæder.

Muli du må modde luft filter boksen visst du har en xc modell?

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
Før jeg tok sommerferie kjørte jeg 450, og 30. 0,65bfsc verdi. Husker ikke helt viktene men rundt 75g, drar over 8000rpm. orginal helix, og orginale fjæder.

Muli du må modde luft filter boksen visst du har en xc modell?
Jajamen. Ja kan nog gå ner några steg utan problem oxå men vill gärna köra lite fett nu under inkörning.

Men han verka va stark som klara av så tunga vikter med org Felix.

Nä de är en sx jag har byggt på.

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Jajamen. Ja kan nog gå ner några steg utan problem oxå men vill gärna köra lite fett nu under inkörning.

Men han verka va stark som klara av så tunga vikter med org Felix.

Nä de är en sx jag har byggt på.
Tänk på att grabben kör på org xc helix. Jag drar 70 gram slp mtx vikter 420 huvudmunstycke och org sx helix dock ej org sekfjäder eller primärfjäder, kommer ej ihåg för tillfället va dom var..

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
Tänk på att grabben kör på org xc helix. Jag drar 70 gram slp mtx vikter 420 huvudmunstycke och org sx helix dock ej org sekfjäder eller primärfjäder, kommer ej ihåg för tillfället va dom var..
jajamen.

ungefär vart upplever ni maxtempen på motorn?

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
lyckades låna till mig en helix idag från en xc så vart mindre vinkel. och så gick ja ner till 450 på huvudmunstyckena. då hände de grejer ;)

så slipade aldrig något på vikterna då ja inte hitta någon bra våg att mäta med.

vilken höjd kör du på då när du ligger och kör på 420? låter som de kan bli lite lågt nästan på min men man vet aldrig ha inte hunnit med och kolla hur min ser ut än riktigt på stiften. men han gick ändå tokfett på 470 så borde kunna kliva ner ytterligare.

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
nu när man åkt lite till så äre bara fortsätta pillra. ska nog gå ner lite på dom små munstyckena då han väldigt lätt surar ner sig på tomgång och låga varv.

sedan är ja lite brydd på om ja ska köra olika huvudmunstycken då han ligger ca 100 c olika mellan cylindrarna ena ser fin ut på stiften och andra ser mörkare ut på 450. men vill ligga lite safe så kanske går upp till 460 på den som är ljusare av stiften.

sedan till variatorerna. har köpt en annan helix nu som borde funka bättre kommer inte ihåg va den heter i huvet men ha brantare kurva på slutet än org på xc så kanske de blir lite bättre knuff i maskinen nu äre bara till å hitta rätt på vikterna med sedan. han ligger lite lågt i varvtal just nu ca 7600 så ska lätta lite där oxå under veckan. ska bli spännande å se vilken skillnad de kommer bli nu när allt börja närma sig :p