A Pro-Ride Story, och en Ski-Doo

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Är ni uppe nu?
Har ju varit bedrövligt före några dagar en stund på slutet (läs: dom sista tolv dagarna eller så...) med do-or-die-före. Eller som det också kan sägas: Tveka det minsta på gasen så skidan går ner under snön, och du dör/sitter.

Verkar efter dagen finnas hopp iaf! :)
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
trevligt med lite porr såhär på kvällskvisten. :) tackar för den.
Det bjuder jag på :)

Är ni uppe nu?
Har ju varit bedrövligt före några dagar en stund på slutet (läs: dom sista tolv dagarna eller så...) med do-or-die-före. Eller som det också kan sägas: Tveka det minsta på gasen så skidan går ner under snön, och du dör/sitter.

Verkar efter dagen finnas hopp iaf! :)
Nej men asker åker upp imorrn, själv blir det jobb i helgen :(
Hehe ja jag förstår vad du menar, tror vi hade all time high på fastkörningar förra helgen, tveka det minsta på gasen vid ett skrå och innerskidan tar tvärstopp under skaren...
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Det bjuder jag på :)



Nej men asker åker upp imorrn, själv blir det jobb i helgen :(
Hehe ja jag förstår vad du menar, tror vi hade all time high på fastkörningar förra helgen, tveka det minsta på gasen vid ett skrå och innerskidan tar tvärstopp under skaren...
Oh yes, i lördags körde vi ner i en ravin-och det var inte ens speciellt brant.
Efter en halvtimmas fastkörningar -i nedförsbacke- konstaterade vi att "vi åker hem".
Det var uppe på klumpen.
Fyra timmar senare var vi tillbaka i Jorm.
Har aldrig varit med om ngt liknande, jag hade ångest över att köra uppför ett par dagar efter det...
Får se om jag stannar i helgen eller åker hem på fredag, familjen börjar knorra nu-och dom har ändå bara varit här knappt en vecka, jag är snart inne på vecka tre. :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.108
934
113
Stora Blåsjön
Tycker helgens körning var riktigt bra, men föret gör det väligt tekniskt, det gäller hela tiden att hålla farten uppe och inte tänka så mycket :) annars sitter man fast..
Men tror denna helgen blir riktigt grym, har ju kommit mer snö och blåst massor.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.108
934
113
Stora Blåsjön
Du har inga nått mer roligt projekt pågång Asker? Nån ny projekt skoter eller så?
Börjar sakna alla uppdateringar :)

// Jesper
Har lite planer men har inte bästämt mig om det ska bli en ny kitad 14 eller om man ska gå all in på 12an. Just nu lutar det mot att 12an får vara kvar, är otroligt nöjd med den, skulle bara vara fint med 60-70hk till i den :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.108
934
113
Stora Blåsjön
Hur funkar det med foten Asker? Tycker det ser ut att funka bättre än vad man trodde när man läste om skadan?
Foten funkar rätt bra att köra med nu, har tidigare mest kört med ett ben men nu de sista två helgerna har det börja släppa så nu känns det rätt bra, är dock forfarande typ dubbelt så stark i högerbenet så man kör inte riktigt på topp än :) men det blir bättre och bättre! Trodde inte att det skulle gå så pass fort att bli körbar igen.
 

Hellstrm

Aktiv medlem
6 okt 2012
70
0
6
Föglö, Åland
Har lite planer men har inte bästämt mig om det ska bli en ny kitad 14 eller om man ska gå all in på 12an. Just nu lutar det mot att 12an får vara kvar, är otroligt nöjd med den, skulle bara vara fint med 60-70hk till i den :)

Kör på med 12an så vi får nånting roligt att läsa! :)
 

Skytt

Välkänd medlem
22 okt 2012
107
2
16
Örnsköldsvik
Foten funkar rätt bra att köra med nu, har tidigare mest kört med ett ben men nu de sista två helgerna har det börja släppa så nu känns det rätt bra, är dock forfarande typ dubbelt så stark i högerbenet så man kör inte riktigt på topp än :) men det blir bättre och bättre! Trodde inte att det skulle gå så pass fort att bli körbar igen.
Är i samma situation, bröt båda benen i vänster skenben på annandagen, blev en uppgradering i form av en 33cm lång 10mm tjock titanspik genom märgen och lite löst skrot. Är inne på 10e veckan rehab nu men har ändå lyckats köra lite rolig skoter nu i slutet. Tycker det skiljer ganska mycket från vecka till vecka, tror fan att skoterkörning varesig det är sittande eller stående är sjukt bra rehab för alla småmuskler runt knä och leder som försvinner när man bara sitter hemma och tycker synd om sig själv de första veckorna :)
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Foten funkar rätt bra att köra med nu, har tidigare mest kört med ett ben men nu de sista två helgerna har det börja släppa så nu känns det rätt bra, är dock forfarande typ dubbelt så stark i högerbenet så man kör inte riktigt på topp än :) men det blir bättre och bättre! Trodde inte att det skulle gå så pass fort att bli körbar igen.
Kul att höra att du kan vara tillbaka på skotern...tur i oturen att du fick skadan så tidigt på säsongen...
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Blir så bitter, förstod att de va nåt på gång när ni tankade och handlade här era fulingar :( Var alldeles för länge sedan jag var upp nu!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.108
934
113
Stora Blåsjön
du borde sälja din variator uppsättning till alla som har problem med varmgång asker. :)
Är ingen hemlighet vad jag har i variatorerna och drevning, har nog skrivit det flera gånger.
Remmarna håller otroligt bra!
Men som jag säkert sagt förut så går det inte att ventilera bort ett variator problem, har ju till och med sämre ventilation än original då man har täck för fotholken på variatorsidan.
Frågan är bara hur bra det kommer att fungera när det blir lite mer effekt i grejorna?