Precis det är för att få maximal respons. Tanken är att köra utan BOV.
Karaktären ska också upplevas som mindre "turbo" och mer som ett bigbore.
Karaktären ska också upplevas som mindre "turbo" och mer som ett bigbore.
Det blev en kullagrad garrett 2860 sen blir det nog en sådan oljepump som du kör med om den funkar bra? Jo push kitet har spjället innan turbon.Äntligen bidde de snurra.. Vad vart det för turbo du beställde? Nå kullagrat med stort avgashus?
Hmm ca 1 bar ladd så har duju fyllnadsgrad som en 1600cc twin å förmodligen en rätt hög toppeffekt som bonus. Körde inte push kitten med spjället innan turbon? Känns i min värld som man tappar lite av själva grundmotorns rapphet när man flyttar spjället långt bort..
Japp med 0,86 huset.Jajjemen, med 0,86ar på avgashuset?
Hehe jo den har funkat kanon, turbon haju inte skuri än, så olja har den pumpat runt, å visade sig tåla mycket fladdrig ström också (dock inte lambdan) så jag kan nog inte säga annat än gott om den..
Strömsnål å den rackarn, de eju tacksamt i skoter..
Ska mäta upp originaltoppen, men mest troligt så blir det att åka med original komp. Då gasresponsen inte får bli lidande.Härligt! Ska bli kul att följa!
Vad siktar herrn på för kompf?
Japp det är en kullagrad snurra, verkar inte vara ett problem på pushkiten med att det sugs ut olja, och dom kör också med kullagrad garrett mittendel. Har fått förmig att det är större risk på en glidlagrad snurra då man har betydligt högre tryck på oljan.Roligt! Är det en kullagrad snurra det? Har du forskat nå isåfall ang vakumet som blir så du inte suger ur oljan ur lagrena å den kastar in handuken? lite tråkigt på en dyr snurra isåfall menar jag.
Motorstyrning.Ursäkta för att ja frågar, men vad fyller vipecen för konstruktion?