Oldschool lynx "mountain" turbo

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden
Sv: Oldschool lynx "mountain"

har nu börjat smida lite på den främre svingen, blev en annan konstruktion än original.

Får se när jag har tid att sy igen detta och göra den färdigt.

Håller på letar rör till fotstegen som en tok, hos stålhandlaren får jag vänta 2-3v +! ingen lust med det faktiskt..

Bilder på prylen jag använde för att pressa på drivhjulen om någon är intresserad.

Har glömt att lägga in denna med, Gjorde nämligen en liten billy's/Körv låda i rostfritt för ett tag sedan:

ozzy 93

Välkänd medlem
27 jul 2009
644
0
16
Aspås

Ser ut att bli bra det här! :)
Litet anorlunda alternativ att pressa på drivhjulen, men alla sätt är ju bra utom dom dåliga ;)

Schysst pizza box också :D

niilsson

Välkänd medlem
9 aug 2011
498
0
16
uppe i norr

Du skulle satt locket på toppen av lådan så hade du kunnat koka soppa medans du kör ^^ Nej men ser mycket bra ut!!

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden

Ser ut att bli bra det här! :)
Litet anorlunda alternativ att pressa på drivhjulen, men alla sätt är ju bra utom dom dåliga ;)

Schysst pizza box också :D
Jo men det fungerade kalasbra, inte ett enda litet märke. heller inga dumma påfrestningar när man vränger på dem ;)
Tack tack :D

Du skulle satt locket på toppen av lådan så hade du kunnat koka soppa medans du kör ^^ Nej men ser mycket bra ut!!
Haha ja för soppan skulle ju säkert inte skvalpa ur och gegga ner hela motorrummet ;)

Gjorde den nämligen sådär så att man slipper krångla när pizzan, pirogen eller körvarna ska upp :D

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden

www.tibnor.se köper de flesta som säljer rör mm från.
Hessels som det heter här i närheten av där jag bor säljer rör och tar hem ifrån dom. Däremot har de ej hemma så de måste beställa från tibnor, vilket kostar rajtan ( plockavgift, frakt osv, röret på 6m kostar ca 250kr. resten blir mer än det dubbla.)
Annars lär jag vänta tills de kör nästa beställning, vilket de inte skulle göra på någon vecka som jag skrev ovan :)

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden

Fått tag i rör nu, anländer på måndag.

Pillrat lite smått idag, bland annat svarvat en ny svänghjulsvikt, hade dock ej alu så det fick bli en i stål.
Däremot är den inte helt klar, ska borra lite hål osv ( Och ja, med hjälp av delningsdocka)

Måste också försöka få klar boggien så man kan börja sätta ihop och göra boggieförlängningen samt en snygg tunneförlängning.

Last edited:

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden

fyfan, nu ser man nästan rosa elefanter, flygande dessutom.

Pulat med dyna idag, fått för mig att jag i alla fall ska testa göra en dyna så jag har gjutit/plastat (Luktar satan och lite till på en yta av 35kvm) början till den idag, självaste botten på den. Sen får vi se hur jag löser resten men har en ide som kan fungera.

Massa tejpande och pillurande.

Får se hur det blir, funderar på att plasta i några förstärkningar av alu men då kanske det hellre vill spricka intill det? Armerat med glasfiber.

Last edited:

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden

Inte det absolut snyggaste man sett men tror det kan bli rätt bra.
Ett gammalt bilbaksäte fick donera stoppning, ska försöka skäras till snyggt tänkte jag.
väntar på att limmet torkar nu i skarvarna.

Sen ska man bara leta "rätt tyg" till dynan, kan bli roligt ;)

Tjipp å hajk

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden

Sådär ja!
Då var fotstegen iaf punktade, har bara pinnsvets för tillfället då slangpaket är trasigt på mig'n.
Ska försöka släpa med mig dom imorgon så ja kan grädda resten,
Sen ska det dit en platta mot tunneln och ett till kort rör mellan de 2 främre rören.

Punktat i mallen.

En hylsa där i änden med gängor som trailingarmen ska sitta i.

Tar väl ett tupplur och fortsätter imorgon då.

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden

Har funderat på pulverlack, vad kan det kosta för dessa?

Har målat de med hammarlack, sprayfärg skulle slitas bort ganska snabbt, förmodligen tar det längre tid för hammarlacken som är så pass seg och hård.