Oldschool lynx "mountain" turbo

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Sv: Oldschool lynx "mountain"

Tackar, sitter det inte lika på GLS'en?
Eller du kanske hade snöfilter på den?
Jag har inte plats med luftburken, då mina Mikuni 44or är myyycket större än orginalgasarna. Det är sisådär 5 mm mellan gasarna och chassie/drivaxel. Så jag kör UNI med meshpåsar runt.

Jag har nog en del Metso-mesh liggandes, så om du behöver nån bit kan jag sponsra dig med det.

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden

Jag har inte plats med luftburken, då mina Mikuni 44or är myyycket större än orginalgasarna. Det är sisådär 5 mm mellan gasarna och chassie/drivaxel. Så jag kör UNI med meshpåsar runt.

Jag har nog en del Metso-mesh liggandes, så om du behöver nån bit kan jag sponsra dig med det.
Jo, juste. 670 med 44or vad det väl ;)

Har du sytt egna påsar för filren av "metso-meshen" ?

Skulle behöva en bit på cirka 30x30cm till burken.
Klarar man sig med ett lager eller ska man ha på både in och utsida? :)

Kolla upp om du har så kirrar jag det av dig :)

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden

Buk och panel halvt på plats, förstår inte varför det passar så otroligt dåligt!?
Har inte förändrat något som borde påverka buken och panelens passform, men tydligen..

Som ni ser sitter panelen snett, och SPÄNT. blir ju livrädd för denna glasfiber skapelse.

Tror vi kan andas rätt fint här nu. Lite luftintag och en ny burk på G också.

Mina grejor är i tullen nu så de borde komma i veckan, då kan jag stoppa tillbaka boggien osv. :)

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping

du gör de bra kan ja säga:) Kan de inte vara så att plasten som vikit ut sig på något sätt? Den blivit större på något sätt? Finner inte rätt ord för de hela just nu, men huven min fick dålig pasform efter den legat och blivit som nertryck av sig själv, den har expanderat typ:p Blir bra detta och skall bli roligt att se hur drt utvecklar sig och ser ut då de är färdigt:)

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden

Det där blir nog bra:) F*n för dig! Blir sugen att bygga jag med;)
Det är roligt att bygga när det går bra, men jag är lite less på den där plasten nu faktiskt, har ingen aning om vad jag ska göra, kan ju inte åka runt med halva skotern på sniskan heller!

du gör de bra kan ja säga:) Kan de inte vara så att plasten som vikit ut sig på något sätt? Den blivit större på något sätt? Finner inte rätt ord för de hela just nu, men huven min fick dålig pasform efter den legat och blivit som nertryck av sig själv, den har expanderat typ:p Blir bra detta och skall bli roligt att se hur drt utvecklar sig och ser ut då de är färdigt:)
Tack tack, jasså du. dom har ju legat på varandra men inte legat nertryckta.
Däremot har dom ju legat hela sommaren.

Känns som att panelen tar i någonting fast inget är ju i vägen!

Börjat på en burk idag, kommer väl bilder senare :)

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden

Som sagt, började på en burk idag.

Fotvärmare? :eyebrows:

Ska svarva en hylsa som passar på stingern imorgon och fixa en 45gr böj att sätta mellan pipa och den andra böjen som är en Simon svetsböj. Mycket lämplig till sånt här då de är tvärare än vanliga. finns bland annat på mekonomen.

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden

vart köppte du hål plåten till innerröret? =)
Tog den på skolan, har även hemma men passade på att rulla den där...

Finns hos alla råvarugrossister inom metall, går under namnet perforerad plåt, en bit som räcker till en insats får du betala typ 30 spänn för om du har otur ;)

Hålen bör vara runt 3mm och så tätt som möjligt.

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden

Burken ser ju ut att blir riktigt bra. Hoppas den fukar lika bra som den ser ut:)

Hur gick det med elen? Får du till den?
Hoppas jag också :)

Har inte börjat ännu, tänkte göra det när resten är "klart", då allt sitter på plats.

Hmm blir det rätt motstånd med burken ?
Denna fråga är det alltid ett evigt tjat om, åkte med en hemmasnickrad burk förra säsongen också, fungerade utmärkt och lät inte mycket mer än original, Hellre tappar jag någon enstaka Hk någonstans på registret och får en roliga körupplevelse pga ljudet.

Anledningen till att jag bygger en ny igen är för att spara vikt och eliminera värmeutveckling.
kan langa en bild på den förra också.

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden

Gjort lite mer på burken och grejat till en pryl som sitter i buken runt utblåshålet för att inte smälta plasten.
Svarvade även en hylsa till stingern, men hade inte huvudet med mig så den lär göras om.

en 5mm rostfri stång som är bockad runt utblåset på burken sitter ordentligt punktad på en 1mm rostfri plåtbit. På undersidan sitter det en detalj i samma form fast i 2mm alu.

Tig-svetsade rören från insidan i gavlarna samt kortat av utblåset lite så det matchar maskineriet.

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden

Med förlängningarna samt förstärkningarna blev skonorna för breda. tur hade man denna gång att det fanns en hand överfräs hemma.

Mera jobb på ljuddämparen, gjorde ett hölje i 1mm alu och bockade runt, blev inte det absolut bästa samt att jag fick en tråkig buckla. Vi alla klantar ju oss ibland tyvärr.
Skära till tårtbitar och tig'a böjen till veckan.

Jämförelse med "Gamla" och nya burken.

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola

Dendär slutburken vart riktigt prydlig och snygg! får ju hoppas den låter mysigt! :)

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall

bra snyggt byggd burk! och de lär ju bli liiiite lätta re då jämfört den gammla ;) men vad har du för stinger storlek? =)