Freskens Lynx rc 440/800 uppfräschning, ny lack, lite godis mm!

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
lämna in till nån billackerare dem kan ju blanda in mjukmedel i färgen så går de böja utan att färgen spricker.. dem kanske vill ha lite bullar till fika som betalning så brukar de va för mig.. men ja jobbar med bilar också..

Hageelin

Välkänd medlem
15 mar 2009
366
0
16
32
lämna in till nån billackerare dem kan ju blanda in mjukmedel i färgen så går de böja utan att färgen spricker.. dem kanske vill ha lite bullar till fika som betalning så brukar de va för mig.. men ja jobbar med bilar också..
Den taktiken funkar nog i östersund men försök dig på den här i sthlm.. Då ska du få se på grejjer!

fresken

Välkänd medlem
4 jan 2011
292
0
16
stockholm, Nynäshamn
har funderingar på de men de får vänta tills nästa vinter då jag inte har jätte mkt pengar just nu och de pengar jag har ska gå till bmwn min och lite till skotern :)

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Men kör som du vill, lossnar det lossnar det, du får väl säga att det är en del i effektten ;-)
Förstår inte varför det är sånt tjat om det. Om man tillhör dom som vet att det inte håller, tipsa fresken om vad har kan göra sedan räcker det väll..
Jag tycker det är friskt vågat. Ser fram emot hur det kommer att bli med fotstegen.
Har du gjort nått med variatorerna efter motorbytet?
Mvh

fresken

Välkänd medlem
4 jan 2011
292
0
16
stockholm, Nynäshamn
Men kör som du vill, lossnar det lossnar det, du får väl säga att det är en del i effektten ;-)
Förstår inte varför det är sånt tjat om det. Om man tillhör dom som vet att det inte håller, tipsa fresken om vad har kan göra sedan räcker det väll..
Jag tycker det är friskt vågat. Ser fram emot hur det kommer att bli med fotstegen.
Har du gjort nått med variatorerna efter motorbytet?
Mvh
taack en som hajjar!! klart man hajjar hatt de inte håller men har man inte ekonomin atm så köram na på de billigaste å dyrare nästa vinter ;) nej faktiskt inte, kör på 440 variatorer eftersom dom ska va hållbarare, kör även med 440 vikterna i, suverän att leka med, sjuk acc i skotern :) om du vill kanske jag kan ha en liten film snutt på den från förra vintern :)

fresken

Välkänd medlem
4 jan 2011
292
0
16
stockholm, Nynäshamn
Liten snutt från första testet av motorbytet mm, gick lite konstigt pga munstycken menmen :D

[video=youtube;HqCVpiMjyXI]http://www.youtube.com/watch?v=HqCVpiMjyXI[/video]

fresken

Välkänd medlem
4 jan 2011
292
0
16
stockholm, Nynäshamn
Sådär ja nu börjar de hända lite saker, vart ute och målat chassiet. Blev ganska så bra, duger denna vinter ;) även inhandlat mig en ny tank som kommer i veckan nångång, en svart, den stora modellen!

lägg märke till min fina bensin tank samt mina betterboards :eyebrows:

fresken

Välkänd medlem
4 jan 2011
292
0
16
stockholm, Nynäshamn
Sådära ja! första starten, wooopwooop! tycker den gick igång ganska lätt eftersom den stått hela sommarn
Njuter av ljudet :eyebrows:

[video=youtube;lg6jZTYGFb8]http://www.youtube.com/watch?v=lg6jZTYGFb8[/video]

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Du bör dock börja ta för vana att först dra ut handtaget de få centimetrarna tills klacken ligger i läge för att dra runt motorn innan du sliter i för kung och fosterland, annars kommer du snart stå med en havererad magnapull, BRP med sina skitmagnapuller i plast, vad tänkte man med där egentligen (?)...
Ett tips bara.

(Nej säger inte det bara för att jag kör och brukar Polaris, har tyvärr haft erfarenhet att äga 3st BRP tidigare. :)

callahan

Välkänd medlem
12 okt 2011
548
0
16
umeå
prova o sätta den svarta skidan på den vita sidan av skoter, och den vita skidan på den svarta sidan av skotern, det blir snyggare tro jag;) snygg skoter för övrigt