Freskens Lynx rc 440/800 uppfräschning, ny lack, lite godis mm!

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Blir inte DC lite fånigt (om du har fyllt 18 alltså).

Känns lite fjortis bara..
Det är ju upp till var och en vad man tycker...hade varit en annan sak om typ hela skotern var täckt i klistemärken från junkyard monster etc...

On topic nudå:

Jag tycker det blev vrålsnyggt med en svart tunnel, vad äre för färg du använt? sprutmålat eller rollat/penslat? =)

R

räsern

Tror nog att du tappar lite andrahands värde om du nu ska spraya Monster Och DC, inte många över 14 som vill ha det på sin skoter! Men kör på de om du tycker det är snyggt! Annars vore ju helvitt skapligt stilrent! :)

fresken

Välkänd medlem
4 jan 2011
292
0
16
stockholm, Nynäshamn
Det är ju upp till var och en vad man tycker...hade varit en annan sak om typ hela skotern var täckt i klistemärken från junkyard monster etc...

On topic nudå:

Jag tycker det blev vrålsnyggt med en svart tunnel, vad äre för färg du använt? sprutmålat eller rollat/penslat? =)
Det är penslat med färgen combicolor :) riktigt bra yta faktiskt och tålig yta! men nästa vinter blir de riktig lack!

fresken

Välkänd medlem
4 jan 2011
292
0
16
stockholm, Nynäshamn
Tror nog att du tappar lite andrahands värde om du nu ska spraya Monster Och DC, inte många över 14 som vill ha det på sin skoter! Men kör på de om du tycker det är snyggt! Annars vore ju helvitt skapligt stilrent! :)
som shagwell sa, de är enbart crosskåpor plus att jag ska inte spraya, ska göra klistermärken å de går att ta bort..

fresken

Välkänd medlem
4 jan 2011
292
0
16
stockholm, Nynäshamn
UPDATE 31/10
Tjeeeennnamors!
Denna update har jag tyvärr inga bilder då de e för mörkt i garaget eftersom belysningen är riktigt usel, så bilder kommer imorron!
men det som gjordes idag var att jag plockade bort alla boggiehjul förutom vändhjulen då jag tycker det blir en mycket brutalare look plus att jag tycker dom är onödiga då jag inte kör så mycket på led.. men isrivare ska köpas för säkerhets skull :) letar även efter en hyfsat hel 44:ans matta!

Lx3

Välkänd medlem
16 jan 2010
148
0
16
Tycker DC dekalerna var snygga, men sätt dom åt rätt håll!
Alltså mer vågrätt om man säger så..

Lite svårt att förklara, men som det ser ut på dina bilder så läser man ju liksom "DC" nerifrån och upp resp uppifrån och ner, hade nog sett bättre ut om man läste från sida till sida om du förstår vad jag menar?

fresken

Välkänd medlem
4 jan 2011
292
0
16
stockholm, Nynäshamn
Tycker DC dekalerna var snygga, men sätt dom åt rätt håll!
Alltså mer vågrätt om man säger så..

Lite svårt att förklara, men som det ser ut på dina bilder så läser man ju liksom "DC" nerifrån och upp resp uppifrån och ner, hade nog sett bättre ut om man läste från sida till sida om du förstår vad jag menar?
Jo jag hajjar :) får se kanske blir att köra utan dekaler :)

fresken

Välkänd medlem
4 jan 2011
292
0
16
stockholm, Nynäshamn
UPDATE

Tjeeennamors!
det som gjordes idag var att jag plockade bort alla boggiehjul förutom vändhjulen då jag tycker det blir en mycket brutalare look plus att jag tycker dom är onödiga då jag inte kör så mycket på led.. men isrivare ska köpas för säkerhets skull :) letar även efter en hyfsat hel 44:ans matta!

Bild på mina betterboards. (skitiga på bilden) inte dom finaste, men funktion före utseende :blink1:

Liten bonus bild PÅ skotern, min bmw å polarens pontiac :heh:

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
låter helt sjukt att ta bort boggiehjulen, du skrev ju om dina betterboards att funktion går före utseende, är det inte så i detta fall? nä på med boggiehjulen så håller allt plus att jag inte tycker det ser fult ut :)

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
hahaha jag tycker nästan allt på skotern ligger under fliken utseende framför funktion ist och det inkluderar att sätta svart film på lyset:amuse:

fresken

Välkänd medlem
4 jan 2011
292
0
16
stockholm, Nynäshamn
låter helt sjukt att ta bort boggiehjulen, du skrev ju om dina betterboards att funktion går före utseende, är det inte så i detta fall? nä på med boggiehjulen så håller allt plus att jag inte tycker det ser fult ut :)
Joo just på betterboardsen är de så att funktionen går före eftersom jag vill ha så bra grepp som möjligt :) nejnej boggiehjulen hoppar inte på igen!

fresken

Välkänd medlem
4 jan 2011
292
0
16
stockholm, Nynäshamn
hahaha jag tycker nästan allt på skotern ligger under fliken utseende framför funktion ist och det inkluderar att sätta svart film på lyset:amuse:
haha joo allt på skotern e ju de förutom betterboardsen, där blire mer funktion för utseende efter som jag vill gärna ha så mycket å bra grepp som möjligt :)

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Snyggt!

Montera åtminstone dom främre boggihjulen på insidan? då syns dom int lika mycket, för dom har ju somsagt en funktion ;D