okej, jodå, sköter man dom så bara går och går dom BLir dom inte skötta så blir de haveri, men dom tål ganska bra med stryk måste jag säga
Jag har inte sett en fabriksbyggd mountain med lite skidttyck någon gång.Vänta nu, en lössnömaskin är ju tvärt om, lite skidtryck! Vill man ha en skoter som ska gå fort efter led så ska man ha rätt bra skidtryck, då den inte ska resa och ha sig så den styr dåligt.
Hördu vi får nog fan ta å slänga ut den där mattan framför soffan! börjar se ut som mormor ha inrett garagetSlänger upp en ny update då över läget. Väntar fortfarande på drivhjulen, men inom två veckor har jag blivit lovad att ha dom. Har lyckats höjt framvagnen lite mera nu så de blev mkt bättre stil på den. Alldeles lagomt vill säga. Håller på att fundera på att göra en egen dyna istället för den som jag har nu. De enda som jag skall ta reda på är vad man använder och hur man gör dom. Skall kanske göra min i frigolit tro ja. Beställt handskydd idag så dom kommer väl när som helt med. har kikat lite och kommit fram till att jag nog måste sänka boggin fram med eftersom dom främre boggihjulen inte ligger emot mattan. Blev lagomt med utrymme vid kylarna med måste jag säga. Sedan ska man häta ut lite ombyggda grejor till styrningen som blir lite special gjort på industrilinjen i sollefteå.
Ingen som vet måtten för att pressa dit non-slip drivhjul på S2000 chassits drivaxel förresten? skulle vara roligt att veta vad de är för mått eller hur jag kan mäta mig till de på lättast sätt.
Var och kika på Arctic cat som öppnat i sollefteå och de va ju nästan så man blev lite sugen måste jag säga. Går även i funderingar på att knåpa ihop egen buk och huv, men de får jag se vad de blir av. Men nu slänger ja upp bilder och nästa update kommer väl då jag fått grejor.
Visa bifogad bild 12618
Ökat från 46cm orginal till 55.5cm i framvagn
Visa bifogad bild 12617
Lagomt med utrymme i tunneln
Visa bifogad bild 12619
Ser bra ut om jag får säga de själv