BöleBoondockers F6 Mountain special

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Precis som thedarkside skrev så måste du bort med hela kulleden, sen siter det en ditsvetsad styrstopp på fästet. Den stopp-plåten har jag slipat ner så den är som kilformad framåt, på så sätt kan du vinkla upp stången mera och samtidigt ha styrstoppen kvar.

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Här kommer lite bilder på helgens jobb iaf.

Började med att jag på högersidan kapade ur fotsteget för betterboardsen.

Sen snidades det till en plåt som sattes bak i kylarkroken så det inte vart helt öppet där, samt att limpdjurboardsen nitades dit.

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Precis som thedarkside skrev så måste du bort med hela kulleden, sen siter det en ditsvetsad styrstopp på fästet. Den stopp-plåten har jag slipat ner så den är som kilformad framåt, på så sätt kan du vinkla upp stången mera och samtidigt ha styrstoppen kvar.
ok, då börjar jag hajja, ska kolla på det då till helgen.

bra jobbat med bygget, ger mig många ideer till min polares f6:a som åxxå ska få en förlängning

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
pixbox är helt cp, så jag får göra ett till inlägg här.

Sen tog jag paus på fotstegen och gjorde en egen ruta ist. OBS det sitter fortfarande skyddsfilm på bägge sidor om lexanet ännu, den ska lackas svart på insidan sen eller filmas mattsvart på utsidan... Inte bestämmt mig än. Den är högre än en "flyscreen" men lägre än mellanmodellen tror jag. Det ser bättre ut IRL än på bild ser jag nu. Har även monterat handtagsskydd.

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska

Sen tog jag paus på fotstegen och gjorde en egen ruta ist. OBS det sitter fortfarande skyddsfilm på bägge sidor om lexanet ännu, den ska lackas svart på insidan sen eller filmas mattsvart på utsidan... Inte bestämmt mig än. Den är högre än en "flyscreen" men lägre än mellanmodellen tror jag. Det ser bättre ut IRL än på bild ser jag nu. Har även monterat handtagsskydd men har ingen riktig bild på dom.

riktigt nice!! , hu mycket högre än orginal skulle du bedöma ditt styre? lr ja hur högt e d i cm från infästning?

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Vet inte om du känner till det, men pixbox lägger ner verksamheten den sista denna månad, så då försvinner dina bilder... Använd tex tinypic istället.

On topic: Snyggt jobbat!!

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Jo jag vet, tråkigt att det ska bli så. Ska försöka styra upp det på nåt vis innan det. Tack=)

Vet faktiskt inte hur mycket högre det är, vart kan mäta nästa helg hur mycket det skiljer mot för original.

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Ja gott folk, såhär vart dynan iaf. Tapetseraren glömde bort att jag skulle ha röda stygn och sydde ist med svart tråd =( och den vart lite "bulligare" än jag hade förväntat mig. Men med tanke på vad jag fick betala i slutändan så får jag vara nöjd.

Baklyset är bara diltagt, håller på och kollar vilket lyse jag ska ha och hur kablarna ska dras.

crosscalle

Välkänd medlem
21 nov 2010
380
0
16
Piteå
Riktigt snyggt jobbat! Däremot slangklammrena och den vanliga svarta slangstumpen måste ju bytas ut mot klammer i rostfritt, och en stålumspunnen slang, förresten så är det kylvattenröret vid fotstegen jag pratar om :)

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Slangklämmorna kan jag hålla med om, men stålomspunna kylarslangar kan 16åringarna ha på epatraktorer.

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Ja, dagens arbete har bestått utav att montera betterboarden på den andra sidan, så nu är bägge sidor klara.

Modifiera och montera original stänklappen:

Sen har jag lackat insidan av rutan svart och den ska monteras imorgon, sen så ska baklyset dit bara jag/vi kommer på nåt snyggt sätt att dra kablarna, men det kommer det bild på imorgon skulle jag tro.

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
244 pers som tittat sen 16,45 men ingen som ids skriva nåt? Känns ju givande att lägga upp bilder då vill jag mena.

Hageelin

Välkänd medlem
15 mar 2009
366
0
16
32
244 pers som tittat sen 16,45 men ingen som ids skriva nåt? Känns ju givande att lägga upp bilder då vill jag mena.
244 pers som gick ut och sparkade på sin skoter för att den inte såg ut som denna.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Ser riktigt bra ut! Däremot hade jag personligen valt ett mindre diskretare baklyse...

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Baklyset är ju under diskution än de... Jag har ett litet diodbakljus oxå som ligger med inbyggd bromsljusfunktion, men samtidigt vill jag att det ska se lite fabriks ut.