GoPro

A

AssaultRMK

Från GoPros hemsida, ja.
Beställer via en släkting så tull och moms är inget som jag bekymrar mig om.
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Jag köpte senaste black edt. hero3+ från ebay england, ca 3500:- , gratis frakt, ingen tull el moms då det är EU land, bra deal tycker jag.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Här har gopros egna jämförelser mellan white, silver och black, där ser du alla skillnader.
Men länken som henkkaa skickade fungerar minst lika bra.

http://gopro.com/product-comparison-hero3-cameras

Hero 3 + är ett snäpp ännu värre än Black. Den ska ha ännu skarpare bild, bättre batteritid, bättre wifi osv. Jag vet dock inte om jag tror på detta än, har jämfört en hel del material och jag tycker inte att bildkvalitén är nämnvärt bättre än black edition. Många klagar dessutom på att stillbilderna från Hero 3 + är smetiga och riktigt dåliga helt enkelt. (lär säkert åtgärdas med firmware)

Jag kommer troligtvis köpa en + bara för att komma åt bättre batteritid, för den är pinsam på 3:eek:rna.

När det gäller tillbehör till kamerorna så brukar jag handla från cyberphoto.se eller sportscam.se
Dom kanske inte är allra billigast, men dom har ett stort sortiment och tar inte direkt överpris heller.



Är det någon vänlig själ som kan förklara skillnaden för en gopronybörjare mellan white silver å black modellerna å + å vad dom nu heter :) modellerna som efterfrågas är version 2 och 3
 

Henkkaa

Välkänd medlem
15 sept 2012
314
0
16
Haparanda
SeriousSam, vad är i din synpunkt det bästa alternativet? Att ha ett batteri bacpac eller vanliga extra batterier som man byter ut, man får ju 2 st vanliga batterier till samma pris som en bacpac?

EDIT: finns det någon separat laddare till gopro batterier, eller kan man bara ladda batteriet som sitter i gopron?
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag kör med 3st extrabatterier iallafall! :)
Men det där är en smaksak, jag har hellre skärmen på min kamera.

SeriousSam, vad är i din synpunkt det bästa alternativet? Att ha ett batteri bacpac eller vanliga extra batterier som man byter ut, man får ju 2 st vanliga batterier till samma pris som en bacpac?

EDIT: finns det någon separat laddare till gopro batterier, eller kan man bara ladda batteriet som sitter i gopron?
 

joccke

Välkänd medlem
30 okt 2009
190
0
6
sthlm
ni som har gopron fäst i fronten på en monopod så den filmar er, hur har ni fäst den?
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Är det värt att idag köpa en hero 1 eller är dom förlegade?
-Har inga krav mer än att den spelar in 1080, för det va vad redigeraren ville ha.
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
ni som har gopron fäst i fronten på en monopod så den filmar er, hur har ni fäst den?
RAM-mounts är skiten. Massor med varianter, hållbara och gummiytan på kulorna hjälper till lite med att reducera vibrationer. Enkelt att flytta kameran mellan olika fästen etc.

http://www.ram-mount.se/

Köp en "platta" och montera på huven eller en på stötfångaren och ev. förlängningar.
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Är det värt att idag köpa en hero 1 eller är dom förlegade?
-Har inga krav mer än att den spelar in 1080, för det va vad redigeraren ville ha.
Har 1, 2 och 3. Köp en trea på en gång för att kunna köra i 1080 med högre FPS för bättre råmaterial för slow-mo etc. (samt bättre sensor så allmänt bättre bild).
 

camoplast

Välkänd medlem
11 dec 2012
110
1
18
Vindeln & Kvikkjokk
Beställde Hero 3 Black från Electroworld under Black Friday för ynka 2590:- i fredags :)

Nu är jag på jakt efter billiga extra batterier då kyla har dålig inverkan på batteritiden, har ni tips på var jag kan hitta billiga extra batterier?


Någon som har erfarenhet av eftermarknads batterier? Bl.a.
http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=hlgp301

Hähnel har tagit fram ett riktigt bra ersättningsbatteri till Hero3 som har hela 24 månaders garanti.
Hur mycket motsvarar livslängden mellan Hähnel till en ordinarie Gopro batteri?
 
Last edited: