GoPro

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Inköp av minneskort till min 3+. Har någon haft dåliga erfarenheter av något specifikt märke? Lutar åt något 64gb iaf.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Är det värt att köpa black+ istället för vanliga black?

Vilka är dem största skillnaderna? Såg att dem filmade i samma fps vid samma pixlar?
 

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
Erikxson vad är den klara skillnaden som gör det värt priset? Jag ser inget som motiverar mig att betala extra för fisheye i 1080 när jag kan lägga pengarna på nåt jag har större nytta av..
 

A Stenvall

Välkänd medlem
6 dec 2013
272
1
16
30
Sikfors, Piteå
Erikxson vad är den klara skillnaden som gör det värt priset? Jag ser inget som motiverar mig att betala extra för fisheye i 1080 när jag kan lägga pengarna på nåt jag har större nytta av..
Det är en annan lins!! När vi jämför mina filmer med polarens black så är filmer och bilder från min black + klart bättre
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Har inte tillgång till dator men kan fixa och ladda upp efter nyår om du har tid att vänta :)
Jofan, varför jag frågade var för att farsan min ska till NY i januari, och där kostar en gopro black+ ca 2800 ink moms, men om den hade varit marginellt bättre än vanliga black hade jag köpt en sådan för 3k nu på mediamarkt så man hade haft något att filma med under nyår!
 

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
Jag är också nyfiken på att se skillnaden, på youtube har jag inte märkt nån som är värd mellanskillnaden
 

Erikxson

Välkänd medlem
16 jan 2012
346
0
16
Uppland/Hälsingland
Kommer inte ihåg vad dom som gjorde testet med både 3 och 3+ hette. Men 3+ slog 3:n på alla punkter. Så har man lite högre krav på kameran så köp den 3+.

Sent from my GT-P5220 using Tapatalk 4
 

skotertobbe

Välkänd medlem
1 jan 2000
148
0
6
Dalarna
Har en 3+ black men får ej igång appen står i telefonen att det är får långsamt nätverk. nån mer än jag som har d problemet? den är uppdaterad.
 
A

AssaultRMK

Min 3B+ har då fungerat klockrent, import från staterna.

Men att däremot lägga upp klipp på youtube får jag inte till. I datorn med Gopro Studio ser det jättebra ut men när jag laddat upp det så blir de mycket sämre.
Filmar i 1080p/50fps.
Tex det här från idag, exporterad från Gopro Studio med rekommenderade inställningarna för youtube:
[video=youtube;Gt52MO4GteQ]http://www.youtube.com/watch?v=Gt52MO4GteQ&feature=youtu.be[/video]

Om jag istället exporterar med custom inställningar och allt på max så blir det marginellt bättre bild men då hackar den istället vid uppspelning på youtube.

Hur löser jag detta?
 

jolpa

Välkänd medlem
24 jan 2010
720
3
16
sundsvall/NJURUNDA
Kanske är för jag har bytt minneskort en del som det krånglar, läste lite på gopro forum att det kan uppstå problem då. Simpel lösning för detta problem dock
had same issue with my gopro several times. Solution for mine is as follows:

1. Remove battery
2. Connect to USB red light will weakly blink
3. Insert battery while connected to USB
4. Press and hold power on button
5. Camera should start in USB mode
6. Remove USB cable
7. Turn on GoPro
Detta fungerar även om kameran inte börja ladda av någon anledning.

Nu fungerar den att starta stänga av som den ska. Hoppas jag....

Lite surt att behöva fippla så pass när man lagt flera tusen :confused:

AssaultRMK.
Jag tyckte att det var riktigt bra kvalité på klippet du laddade upp. Att det blir sämre är något som är självklart då klippet streamas. Om du vill få ut full kvalité av klippen får du börja renderera klippen i något bättre program som tex; sony vegas, adobe after effects mm. dyra program.
 
J

Jona$

Kan inte förstå hur ni orkar med kameror som hänger sig,laggar och har en hög med andra fel. För att inte nämna batteritiden.
 

jolpa

Välkänd medlem
24 jan 2010
720
3
16
sundsvall/NJURUNDA
enpatte
Nämde bara dom jag använt mig av själv. Dessa program finns ju som test också, sen finns det vissa knep för att förlänga den där testperioden om man så vill ;)

Jona$
Nej inte jag heller egentligen... Men vad gör man inte för att få känna sig som en utav Slednecks grabbarna när man gör sina gigantiska 2meters hopp och krokig rygg. Rätt roligt att kolla på sin(min) patetiska körstil! :D