GoPro

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
Haha håller med jolpa, kul att kolla på sin kassa körstil!
Själv har jag tänkt fylla en extern hdd med många timmars filmning i min gopro så jag kan genomlida sommarhalvåret utan att få tuppjuck :D
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
När man ska kolla på inspelade klipp i telefonen via appen säger appen: Pro Level Settings, Your iphone does not support copy or playback of this file. Samma på min ipad air. Varför?
 
A

AssaultRMK

För att endast endel upplösningar (de lägre i skalan) går att spela upp via wifi.
 

jagheterdaniel

Välkänd medlem
26 okt 2012
1.034
1
38
Luleå
Min GoPro gillar då inte minusgrader, drog ur batteriet på nolltid. Men var fulladdat inne i stugvärmen några timmar senare.
Någon som har samma problem?
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
Vi använde kusins Gopro nu när vi va uppe sist, rätt kallt men inget direkt tecken på att det dödade batteriet. Inte vad vi märkte.

Men sen är det väl så att kyla nästan tar kål på dom flesta batterierna. och så fort du tar ut gopron ur sitt plastskal så går det säkert ännu fortare.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Köpte 3x extra batterier á 65kr/st och ett sånt battery backpack när jag köpte min black+, håller det inte tillräckligt länge nu så vettefan vad som gör.
 

Niklas M

Välkänd medlem
22 aug 2013
382
0
16
Umeå/Vilhelmina
Är säkert redan diskuterat men eftersom jag varken har tid eller fokus för att läsa igenom hela tråden så frågar jag igen istället, ska man ha gopron på hjälmen eller på sidan av hjälmen? :)
 

jagheterdaniel

Välkänd medlem
26 okt 2012
1.034
1
38
Luleå
Är säkert redan diskuterat men eftersom jag varken har tid eller fokus för att läsa igenom hela tråden så frågar jag igen istället, ska man ha gopron på hjälmen eller på sidan av hjälmen? :)
Jag hade den på sidan från början, men den extra vikten gör sig påmind.
Så jag har flyttat den till mitt uppe på hjälmen.
Har beställt ett chestmount, får se hur det funkar :)
 

A_Lindahl

Välkänd medlem
7 jan 2008
330
0
16
Torpshammar
Nu har detta säkert vare uppe tidigare i tråden, men..

Tog och införskaffade en Hero 3+ black, och tänkte höra vad ni som har en likadan kör på för inställningar?

720 har jag förstått, men val av fps för att de ska bli så snyggt som möjligt?
Har bara provat lite typ till och från jobbet, men de går ju inte riktigt att jämföra med skoter körning.
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Tog och införskaffade en Hero 3+ black, och tänkte höra vad ni som har en likadan kör på för inställningar?

720 har jag förstått, men val av fps för att de ska bli så snyggt som möjligt?
Har bara provat lite typ till och från jobbet, men de går ju inte riktigt att jämföra med skoter körning.
Jag redigerar alla mina filmer i 720, helt enkelt för att det "räcker" upplösningsmässigt och ger större möjligheter att kombinera material från olika kameror där det inte är säkert att alla kör 1080.

Därför kör jag alla mina GoPro's i 960. Vad det gör är att man, i redigeringen, har möjlighet att justera klippet höjdledes vilket är riktigt bra ibland beroende på klipp och placeringen av kameran. Pekar kameran lite "fel" så gör det inget då man har lite spelrum att flytta klippet för att få blickfång på rätt ställe.

Samma sak när det kommer till de kameror som kör 1080 (de handhållna). Om den som filmat inte riktigt komponerat bra så har man utrymme att ändra kompositionen genom att flytta klippet i frame så att säga.

Angående FPS så kör jag GoPro's på 100 fps. Gör att man kan sakta ner till 25% oförstört samt att jag inte får problem med slutaren i kameran från skoterns vibrationer när man monterar på skotern. Har som regel på alla kameror att maxa fps, då har man helt enkelt mer data att jobba med.

Se lite exempel på hur det blir på min YouTube-kanal: http://www.youtube.com/user/Leafo80
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
har köpt mej en hero 3+ black o jag är imponerad över kvaliten plus alla funktioner men det jag tycker är skammligt är att när jag filmade i 21 grader varmt klarade batteriet 35 min hur ska det gå när man är ute i -20? måste man ha ett backpac för att kunna filma i 20 min ute?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Ska du ha en billig kamera så är väl Sonys AS15 mest prisvärd, speciellt nu med cashback så landar den på ca 1200:-

[video=youtube;DlUUq7ARJRU]http://www.youtube.com/watch?v=DlUUq7ARJRU[/video]
Billig är dom men det finns en stor nackdel med dom det är att dom klara vibrationer väldigt dåligt, felet blir att minneskortet glappar till och då avbryts inspelningen och hela film filen som som det spelades in på blir korrupt.
Sen formatet gör att den är mycket mer svårplacerad än gopros, följer med minimalt med fästen också.
Skitnöjd hur den filmar och så men den suger då den är svårplacerad och klarar inte vibrationerna från skotern om man monterar den på skotern.