Arctic Cat ZRT 600

Mhimili

Välkänd medlem
22 jan 2011
184
0
6
Sundsvall
Ser att det här är en gammal tråd, men tänkte fråga vart ni har köpt era insugnings gummin.
det är skapliga sprickor i 2 och i 3:de så är det hål för mej.
enligt sprängskiss så ska jag ha Arctic Cat - 0670-516 och dom är ersatta av 1670-402
vilket jag sett här http://www.gearhead.com/0670-516.html#/s/ARC//0670-516/1
och ersättare är då här, http://www.gearhead.com/1670-402.html#/s/ARC//1670-402/1
det står att det är GENUINE PARTS och kostar nästan ingenting, har ju läst här i tråden att dom kostar uppåt 1000kr, kan dom här vara OEM?
och om inte, vart hittar jag det isånnafall?
Det du har länkat där är gummina mellan luftboxen och förgasarna, dessa är inte så himla dyra och kallas inte vad jag vet för insugsgummin. Vet inte vilka gummin som du vill ha men dom mellan motor och förgasare (insugsgummi) kostar uppemot 1000 kronor och enligt sprängskiss så ska dessa vara nr. 3005-034 för en ZRT600 -97. Länk här

Ason

Välkänd medlem
30 dec 2012
225
0
16
Det du har länkat där är gummina mellan luftboxen och förgasarna, dessa är inte så himla dyra och kallas inte vad jag vet för insugsgummin. Vet inte vilka gummin som du vill ha men dom mellan motor och förgasare (insugsgummi) kostar uppemot 1000 kronor och enligt sprängskiss så ska dessa vara nr. 3005-034 för en ZRT600 -97. Länk här
Tackar för svaret, det är dom jag länkat till som jag behöver.
har läst här att det kan bli haveri om insugningsgummit går sönder,
Och jag vet inte riktigt vad dom jag behöver heter, men jag var lite tveksam över vad som kan hända när dom går sönder.

Då ska jag kolla upp priser här hemma nu,
vad kan hända om dom är spruckna och det är hål i dom?

rackel

Välkänd medlem
27 nov 2012
152
0
16
Kiruna
kanske har fel nu, men är det inte att motorn kan skära? för att luft kommer in via hålet/sprickan.

Ason

Välkänd medlem
30 dec 2012
225
0
16
kanske har fel nu, men är det inte att motorn kan skära? för att luft kommer in via hålet/sprickan.
Ja så är det väl om det tjyvdrar mellan cylindern och förgasare.
Men mellan luftburk och förgasare kan väl inte göra så värst mycket
Mer än att man riskerar att dra in skit/snö?

Mhimili

Välkänd medlem
22 jan 2011
184
0
6
Sundsvall
Tackar för svaret, det är dom jag länkat till som jag behöver.
har läst här att det kan bli haveri om insugningsgummit går sönder,
Och jag vet inte riktigt vad dom jag behöver heter, men jag var lite tveksam över vad som kan hända när dom går sönder.

Då ska jag kolla upp priser här hemma nu,
vad kan hända om dom är spruckna och det är hål i dom?
Mellan luftburk och gasare spelar det inte "lika stor roll" som insugsgummina mellan motod och gasare. Det som händer är att en del av luftburkens funktion att rena luft försvinner och därmed kan skit och vatten dras in i förgasarna/cylindrarna och göra skada.

Jag skulle byta dessa gummin om det är hål i dom. Kostar ju dessutom inte så jättemycket.

Ason

Välkänd medlem
30 dec 2012
225
0
16
Jo tanken har varit att byta dom, har bara varit lite orolig att den gått långt med problemet och att maskinen tagit skada.
Men då det inte är samma sak som trasigt insugningsgummi så är man lungare.

Nya är beställda nu 205kr/st kommer på fredag.