Yamaha FS 1 tänding?

E

eMe181

Tjenare, har som sagt en fs1 med 5.5 cylinder uppborrad, planad topp osv. Gick prima vera, drog 75 på trean. Men nu har den något problem, blir helt galen.

Som sagt den började gå sämre och sämre, så jag tog lös förgasaren och rengjorde den ingen skillnad. Tändstiftet är alldeles kruttort men sotigt, har ställt upp nålen, och även ner utan skillnad. Har mixtrat med luftskruven oxå ingen skillnad. När jag kör så tänder den som fan, sprutar gnistor genom avgasröret.

Den går ungefär som denna: http://www.youtube.com/watch?v=VqCYWm5dQuk&feature=related

Vad tror ni det är? En släkting trodde att det var något med tändningen, kan det vara att förra ägaren hade ställt om den för mer effekt?

E

eMe181

eftersom det sitter 15 åringar med bara ''dra pluggen'' i huvudet, så är det ingen ide att fråga där, tror nog att ni har mer kunskap.

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
du är också 15, och andra 15 åringar har också trimmade mopeder så tror inte alla tror att man bara drar pluggen, Fråga På Ett Moppe Forum

E

eMe181

Men vafan, det var inte det jag frågade? Det är ändå i Off-topicen?? Det enda svaret man får där är byt tändstift etc. Har ni nu fattat att jag inte vill fråga på något moppe forum?

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Tycker det är fel att säga gå till ett moppe forum då det är offtopic. Däremot är det ett bra tips.

Ta upp cylindern och kolla kolven är mitt tips.

Moppenet har mycket bra kunskap med dultiga användare i alla åldrar som kan allt och har dessutom färre fjortisar/idioter än här på snowmobile.

R

räsern

Hur tänder den som satan? Det där med gnistor lät inte bra, gå igenom Förgasare, insug, Kolla tändplattan, Cylinder och kolven. Sen hur är det med cdi på den där rackarn, Äre mekanisk eller?

W

Wettainen

Om du tycker att det bara är 15 åringar som inte kan nånting om mopeder på moppenet så har du verkligen fel. Förmodligen dom som är där har då 100 gånger mer koll än vad du har. Var medlem där en gång i tiden, dom kunde då nästintill allt jag behövde hjälp med.

Registrera dig där och du kommer ha få rätt så många svar tills imorn.

Ontopic, glappar tändhatten? så var det på min, gängan var nött så den satt inte fast som den skulle.

R

räsern

Moppenet är väll nere? Hänger inte med var ett par år sen man körde måffe

polaris_racing

Välkänd medlem
3 jan 2006
112
0
6
stockholm
Kolla så att brytarna öppnar och stänger som dom ska =) bort med alu locket på växelspaks sidan och snurra svänghjulet så ser du om dom öppnar normalt eller ej!

W

Wettainen

ok ska göra de :) tack för ett vettigt svar iaf ;)
Om du inte har gjort dig medlem på moppenet än så är du ju bara allmänt dum, du skulle förmodligen redan ha löst ditt problem nu. Tar typ 2 min att registrera sig där, så det är då mycket bättre än att sitta här och vänta i flera dagar innan nått svar som kanske är fel.

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.194
69
48
Skellefteå
Om du inte har gjort dig medlem på moppenet än så är du ju bara allmänt dum, du skulle förmodligen redan ha löst ditt problem nu. Tar typ 2 min att registrera sig där, så det är då mycket bättre än att sitta här och vänta i flera dagar innan nått svar som kanske är fel.
På gränsen till påhopp nu? Vafan man måste väll få fråga på OT delen utan att alla bara skriver massa skit!?

Sen att det finns mer fjortisar och idioter här än på Moppenet/Moppeforum har jag ansett som myt ända tills man läste svaren Eme fick här...

Och så var det nog inte ditt gamla inlägg han svarde på utan Polaris_racing´s inlägg.

R

räsern

MEN VAFAN, ÄR DU ALLMÄNT DUM ELLER? JAG HAR SAGT ATT JAG INTE VILL DET, HAR REDAN FRÅGAT DÄR DIN IDIOT. OM DU SKA SITTA HÄR OCH GNÄLLA SOM EN JÄVLA KÄRRING KAN DU LIKA GÄRNA DRA ÅT HELVETE!!!!

skönt att skriva av sig lite, btw. Var ut och kollade så att brytarna stängde och öppnade och dom gjorde det, däremot var det massa ''spån'' som när man kapat i metall, mer hann jag inte göra för att brorsan skull in i garaget med hans audi...
Bara för det är off topic så behöver du inte bryta mot reglerna!

R

räsern

Jag har skrivit 2-3 gånger att jag inte vill registrera mig på någon ''moppesida''. Men han fortsätter skriva att jag ska det, och att jag visst är dum om jag inte gör det.
tjaffsa via pm istället. ONT

W

Wettainen

Haha, säger bara menmen, jag stör mig bara på dig jag vet inte varför.. Kanske är det därför du är 14 år och kör en arctic cougar från 1989"mod"( styrhöjare ) som du tycker är värsting skotern, publicerar videos på den över hela forumet och tro sig kunna allting. Ett tips, skriv inte i andras trådar när du inte har en aning alls om vad som är fel på dennas skoter, om dom skriver att den är dålig på att starta så kan du te.x komma med ett svar att mattan är dålig.

Ska lämna dig ifred nu iallafall Emil. Skönt att skriva av sig, jag håller med!

W

Wettainen

Och när fan har jag kommit med en sånt svar? Har oftast skrivit basic rules, gnista, komp etc? Är faktiskt 15, säger han som är 16 himself. Värsting skoter har jag aldrig sagt, hela forumet njae inte precis.

Okej, då slipper jag snacka med dig igen kuksugare?
17 *
Just saying, hela forumet verkar vara ganska irriterad på dig..

Svara i pm om du vill, tror det är rätt så bra med offtopic här