Ja Arcticen är ju en smidig och fin maskin men jag håller med dig den känns inte lika explosiv. Nytron med 180kittet är mer att köra med det är iaf så jag upplevt det. Men en Arctic 1100turbo går ju lätt att skrämma upp till 200+ hp som jag förstått det. Jag tycker nytron låter helt ok, kör man lugnt så är det inte så långt ifrån en original nytro. Själv så vill jag ha en så tyst skoter som möjligt så att man inte stör så mkt när man är ute och gasar.Prova xf1100 turbo i helgen, tyckte också den gick "slöare" än nytro turbo 180, eller är det bara ljudet? men nytro känns mer explosiv tycker jag..
Sa ju det! en grymm skoter blir helt otroligt bra!! märkte du att den tar sig så fan mycket bättre, man skottar krondiken! Min låter ganska mycket då ljudämparen är så kort (10 cm kortad), men helt ok ljudnivå iaf, det är som du säger bra att inte störa skidnissarna så vi får fortsätta köra i fjällen många år till!!Ja Arcticen är ju en smidig och fin maskin men jag håller med dig den känns inte lika explosiv. Nytron med 180kittet är mer att köra med det är iaf så jag upplevt det. Men en Arctic 1100turbo går ju lätt att skrämma upp till 200+ hp som jag förstått det. Jag tycker nytron låter helt ok, kör man lugnt så är det inte så långt ifrån en original nytro. Själv så vill jag ha en så tyst skoter som möjligt så att man inte stör så mkt när man är ute och gasar.
Jodå det går bra att frågahur långt har summiten gått om man får fråga?
Mtx:en är ju ingen ledräcer men när jag är ute med Assult pojkarna så hamnar jag inte så långt efter.Hur lirar maskinen i övrigt på led t.ex?
Vid lugn körning är det inte särskilt stor skillnad mot original men när man gasar på så låter den lite mer men inte alls i närheten som ngt slipon system eller ngn tvåtaktare med slutburk.Hur upplever du ljudnivån nu? Tänkte på ställen som har satt restriktioner för att använda ej original avgassystem som tex Funäsdalen...
har man den så brukar det slå igen filtret med snö vilket gör att man tappar effektHej David mach Z!
Nu när Chris är i stort sett färdig med sitt projekt är detta tråden man längtar hem till efter jobbet!!!
Förbaskat kul läsning blandat med underbara bilder och filmer. Ursäkta men man kan heller inte låta bli att småle lite åt vilken j-a otur du har hela tiden men ändå är sååå positiv
Du som är ute å brottas i skogen mestadels, du upplever inte att snorkeln är i vägen? Såg på cleant's maskin att han monterat den i "liv" med avgasröret, såg bra ut!
// Jörgen