Nytro MTX, mindre renoveringar/förbättrningar efter 1970 mils körning

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Hej David mach Z!
Nu när Chris är i stort sett färdig med sitt projekt är detta tråden man längtar hem till efter jobbet!!! :)
Förbaskat kul läsning blandat med underbara bilder och filmer. Ursäkta men man kan heller inte låta du upplever inte att snorkeln är i vägen?
// Jörgen
Hej Jörgen :) Ja jag saknar oxå Chris uppdateringar som han ständigt gjorde i sin tråd men det händer ju lite där fortfarande iaf. Kul att du gillar mina skoter äventyr.

Otur!? ja jag börjar tro att jag är på väg att bli en riktig rackelmakare bara :blink1:

Jag har ju bara varit ute en dag och kört på riktigt i skogen och än så har jag inte upplevt att det ska vara något problem med att ha snorkeln som den är nu men jag hinner nog upptäcka om det blir problem med att ha den som den är nu.

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Oftas är den inte ivägen, men jag körde på ett berg med klipphällar, och på ett ställe var det så brant att jag höll på dra över, då drog jag en ninjaspark i filtret, men det gick att trycka ut innifrån:), dock gick sockan över filtret sönder...

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Prova xf1100 turbo i helgen, tyckte också den gick "slöare" än nytro turbo 180, eller är det bara ljudet? men nytro känns mer explosiv tycker jag..
Har flera kompisar med 180kit och alla tyckte xf1100 var skitslö! Inkl mig själv. Iof är jag van vid 240. Apexen tyckte jag och några andra kändes rappare och piggare än xf. Det jag också har reagerat på som Xf Och M har, sämst plats för knäna på hela marknaden.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Det vore intressant med en jämförelse mellan 1100T och MCX180, jag har inte kört Arcticen, men bara för att den
"känns" slö betyder det inte att den är långsammare än MCX...
Samtidigt ska jag säga att jag har kört Nytron med MCX180 en hel del, och den går fruktansvärt bra i förhållande till effekten!
Förra året provade han som har Nytron att köra 201m på preparerad bana mot en Thundercat som bromsar runt 200 hk, och det var inte ens svårt att städa av den...
=)

Dragrace är annars ganska ointressant i min värld, men det är kul som jämförelse.

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Drygt när det är så j...la kallt, körde igår en kort sväng i -30 igår kväll med brors apex, för att se till att allt fungerade efter mattbytet, var småkallt...

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.615
98
48
Örnsköldsvik
Har flera kompisar med 180kit och alla tyckte xf1100 var skitslö! Inkl mig själv. Iof är jag van vid 240. Apexen tyckte jag och några andra kändes rappare och piggare än xf. Det jag också har reagerat på som Xf Och M har, sämst plats för knäna på hela marknaden.[/QUOTE]

Har inte kört dem bara "torrjuckat" (eller är det torrbryta?;)) lite med dom och dom påminner ju sjukt mkt om Reven i körställning. Och även på Rev får man ju passa sig så man inte slår i knäskålarna. Knäckt en rem i fullt skidres på en rev en gång. Ingenting ett par knän uppskattar om man säger så.

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Storsummiten som jag hade med förra helgen råkade köra av sitt bromshandtag på vår tur i söndags. Han beställde ett nytt på mekonomen men när det kom så var det fel.
Då kollade han med Orrkvist och de hade inget hemma men de skruvade av ett bromshandtag så nu kan han köra i helgen igen :) Trevligt när de är så hjälpsamma mot oss skotertokar!

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Det vore intressant med en jämförelse mellan 1100T och MCX180, jag har inte kört Arcticen, men bara för att den
"känns" slö betyder det inte att den är långsammare än MCX...
Samtidigt ska jag säga att jag har kört Nytron med MCX180 en hel del, och den går fruktansvärt bra i förhållande till effekten!
Förra året provade han som har Nytron att köra 201m på preparerad bana mot en Thundercat som bromsar runt 200 hk, och det var inte ens svårt att städa av den...
=)

Dragrace är annars ganska ointressant i min värld, men det är kul som jämförelse.
Den är slö i jämförelse med mcx 180! Ber om ursäkt för trådattacken, men jag vet ju att trådägaren varit inne på en M1100t. David tänkte du aldrig på hur lite plats det är för knäna? Det var det första jag reagerade på när jag satt på den. Slog i knät ordentligt sen när jag sen provkörde den. Sorry alla Arctic-lovers...

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Den är slö i jämförelse med mcx 180! Ber om ursäkt för trådattacken, men jag vet ju att trådägaren varit inne på en M1100t. David tänkte du aldrig på hur lite plats det är för knäna? Det var det första jag reagerade på när jag satt på den. Slog i knät ordentligt sen när jag sen provkörde den. Sorry alla Arctic-lovers...
Det är ju så sällan man sitter ner på en snömaskin men när jag tänker tillbaka så kan jag nog minnas att det var så på M1100T:n. Hann ju trotts allt bara köra 4mil med min :(
Ikväll var jag ner till Storuman och bunkrade upp lite 98oktan så nu kan man bränna lite mer på fullgas med Gammnytron. Vi hade bara kring -27 till -29C idag på dagen så får se om det blir lika varmt i morgon då kanske man kan hitta ngn som vill med ut. Det kallaste jag kört i är -37C men då åkte vi upp på lite fjäll och där var det betydligt varmare men dit resan och hemresan var väldigt kall. Förra året gjorde jag en lite längre tur en dag själv för att köra ut grejer till hundspannsfolk tror det blev kring 27- 30 mil. Den dagen var det runt 25 till 30 minus och det gick fint men då satt jag med renskin över benen :)

Nu har det kommit en ny Lynx 1200:a till byn så nu ska han få prova min med 180 kittet så ska han få uppleva skillnaden mot vanlig sugmotor. Ägaren pratade om att han kollat vad ett Mcxpress kitt skulle kosta till Lynxen :) ngn som sett ngn brp bredbandare med Mcx 180 kitt?

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
-33 Här i Luleå, inte dirkt skoterväder, man är svårt sugen ändå. blir nog att vänta till nästa helg, då skull det vara mildare..

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Det är fruktansvärt irriterande, har ju varit typ 1 solig dag för oss sedan november. Och nu när det bryter upp ligger tempen på -35. Har haft körförbud de senaste 2 helgerna sen en operation, och nu när jag äntligen ska köra så går det inte..

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
:bigsmile:Jag kunde inte hålla mig idag är ju så otroligt fint med solen.
Dock tog jag min driftsäkraste skoter John Deere 440 E-tec ja den startar alltid på 2:a draget :)

Hörde att en granne hade -40C men jag bor ju lite på en kulle så här hemma är det nog lite varmare :)

Jag var ute med JD:n och en kompis med en summit 600sdi idag.

Pudret är riktigt härligt i denna kyla. Tror nästan jag måste sätta meshfilter på JD:n då den tog in lite snö på remmen när man burkade runt och hoppade över stenarna längs ena kraftledingen vi körde efter idag. JD:n är otroligt smidig att köra med tänk om man hade haft Gammnytrons effekt och matta i den då hade man haft en lössnö maskin utöver det vanliga:madgrin:

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
En film på när jag kör lite bland träden med Gammnytron, filmen är ifrån onsdagens körning

[video]http://www.facebook.com/photo.php?v=10150517424816097[/video]

Fungerar filmklippet?

Last edited: