ska bygga en flotte under vintern så det bara är att lyfta i den till sommaren ..
på flotten ska det vara bastu, uteplats och startbana för skoter (2 startbanor bredvid varandra) ..
flotten kommer bli ca 9*7m som det verkar just nu och kommer flyta på pontoner av styrolit som jag bygger in av tryckimpregnerat virke ..
kommer även delas upp i 4 sektioner så den går att transportera ..
det jag undrar över är om någon har erfarenheter av en bra utformning för att bäst rymma allt och bästa viktfördelning ?
eller tips till något bra forum som passar detta bygge?
pma gärna om du har lust att hjälpa till med ideer ; )
edit:
flytkraften kommer bli ca 7ton, men det är här jag behöver ideer och hjälp beroende på hur man utformar flotten ..
på flotten ska det vara bastu, uteplats och startbana för skoter (2 startbanor bredvid varandra) ..
flotten kommer bli ca 9*7m som det verkar just nu och kommer flyta på pontoner av styrolit som jag bygger in av tryckimpregnerat virke ..
kommer även delas upp i 4 sektioner så den går att transportera ..
det jag undrar över är om någon har erfarenheter av en bra utformning för att bäst rymma allt och bästa viktfördelning ?
eller tips till något bra forum som passar detta bygge?
pma gärna om du har lust att hjälpa till med ideer ; )
edit:
flytkraften kommer bli ca 7ton, men det är här jag behöver ideer och hjälp beroende på hur man utformar flotten ..
Last edited: