Ja förra skotern var en ZR800 så det blev en väldig omställning, så det har varit lite si och så i början.
men nu när jag börjat förstå hur den fungerar så vill jag inte sluta åka
Den är väldigt medgörlig i både skråkörining och burkning, börjar de gå på tok så gasa mera är de enda jag kan säga.
Angående dämparna så kan de bli svårt för dom flästa att följa mina inställningar då jag väger runt 135kg i full munering. men jag har tagit bort krängningshemmarn och fyllt 100 psi i framdämparna.
135 psi i bakre och skruvat åt centrumdämparn rejält då den känns väldigt mjuk, den slår igenom ibland när de blir hård körning på dålig led.
Skidorna har jag haft på bredaste inställningen, men ställde om dom ikväll till de smalare få se hur det blir.
Det känns då som att det är lagom bärighet i skidorna, inte för bra och inte dålig bärighet i lössnö.
Jag stör mig lite på att det är taskig utväxling på styrningen, alltså att skidorna styr lite i förhållande till styret.
Stänklappen fyller ju ingen funktion då den står rakt ut efter ett skidres.
så den kommer att bytas ut mot en gummimatta som är lite mjukare.
Och sen är det ju froggskinnet som sitter på undersidan av luftintaget som sitter väldigt dåligt. så det kan jag rekomendera att de ska limmas riktigt.
Förvaringsutrymmet för verktygspåsen är ingen höjdare då den hela tiden ramla ner.
Så jag la den under dynan där det finns plats för ett batteri och bytte ut torxskruven mot en vingskruv, så det går att ta bort dynan utan verktyg.
i början så fanns det en viss tendens till att motorn blöddrade lite lätt vid vissa gaspådrag.
men det har släppt helt nu och motorn klockrent.
Det känns som att secundärvariatorn inte hänger med riktigt ibland, allra hellst efter jag backat och sen ska i väg, de blir som en litet klonk. men det kan även bli då jag ska iväg utan att ha backat innan. någon som har nått förslag på vad det kan vara?
Fotstegen känns väldigt bra, det fastnar lite snö och lätta att rengöra.
dock blir det isbildning i fotholken vid kedjehuset väldigt lätt.
Styret ska jag flutta fram en aning så det går att stå längre fram.
Att se oljenivån i tanken är ju omöjligt, så jag funderar på att fästa en lång strippa i påfyllnings locket så det går att se nivån.
Det är synd att tanklocket är mindre än på fjolårets maskiner som var väldigt lättsamma att tanka ur dunk.
Sen rekomenderas det att lufta oljepumpen, men jag hade redan tuktat fem mil när det kom på tal. så det har jag inte gjort något åt.
Jag är då väldigt nöjd med skotern och tycker den är värd varenda krona
Lycka till med era skotrar!