Extremt billiga ContourHD

R

räsern

Äger både Gopro och Contour nu. Har för mig att Gopro filmar i en vidare vinkel? Men som sagt har en Gopro 960 som inte ens filmar i full hd som jag gav 2400kr för, medans Contourn skulle dom ha 1690kr för då som filmade i full hd. Contour knäpper man bara fast på brillorna, riktigt diskret kamera !
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.131
959
113
Stora Blåsjön
Fan det är ju typiskt.. kan nog hända att man valt företag någon gång.
Och nu när jag skulle beställa 5st så var dom slut :(
 

Maaattiii

Välkänd medlem
12 apr 2010
258
2
16
Känns inte värt att lägga ut cirka 1300 kr extra för att få en GoPro HD Helmet Hero, dessutom är det inte så överdrivet stor skillnad på bildkvalitéten. Visst är vidvinkeln en aning bättre på GoPro:n, men det är lite för mycket "fisheye" för att kunna filma vanligt om man skulle vilja använda kameran till annat än att ha den som helmet cam. :)

[video=youtube;t_bKrAIya_E]http://www.youtube.com/watch?v=t_bKrAIya_E&feature=player_embedded[/video]
 

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
beställd till priset 895:- på min dator:) men med minneskort och sugproppsfäste ca 1400+ moms.
 
A

axelsson_vpg

Vafan, skulle beställa men de står att varan utgått och kan inte beställas, iaf från dusting vs 950 kr!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.131
959
113
Stora Blåsjön
haha lite nyfiken men vad ska du med 5st till? :D
En på huven riktat framåt, en på huven som filmar förare, två på tunneln en framåt och en bakåt, sedan en fäst på bröstkorgen eller hjälmen.
Då borden man kunna göra något häftigt och inte missa något :)
 
R

räsern

Haha, men på tunneln finns inte risken att dom sparkas ner eller lossnar? :)
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Ett 2gb minneskort är i dagsläget inte värt med än 45kr, och räcker inte heller för att spela in mer än några minuter.

Jag hann då beställa en kamera i morse + 8gb minneskort, bör räcka hela batteritiden, 1075kr.
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Må va dålig batteritid om ett 8gb ska räcka, iofs har det med upplösningen att göra med.. men med full upplösning borde minnet vara fullt innan batteriet e slut
 
R

räsern

Hoppas jag kan hämta ut kameran imorgon så ska jag filma lite på crossbanan :)