Extremt billiga ContourHD

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
180min batteritid, dvs 3h. Räknar med att de kommer minskas vid kallare temp.
De uppger 30min/GB. Sägs i verkligheten ligga närmare 20min/gb.
3/0.33=9gb.
Så det borde rimligtvis räcka just precis då jag räknar med att batteritiden inte håller vad den lovar.

Men det återstår väl att se. Av att erfrara från min tidigare Gopro så filmade jag aldrig mer än högst 6-7gb innan batteriet började sina, man har ju liksom inte på kameran i onödan.
 

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
Skickade den till jobbet i Uppsala.. så nu har jag sprungit runt här å testat:) verkar funka fint!
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Själv beställde jag en från webhallen, 1290 inkls frakt och 2gb minne, helt ok pris tycker jag. Har ni testat era ngt så man får lite smakprov, här i trakten finns inte en flinga men ev blir det risbäck(2mil ti borga) i helgen. :)
 

A_Lindahl

Välkänd medlem
7 jan 2008
330
0
16
Torpshammar
Beställde min från Sportkamera.se för att bra tag sedan. Kanon trevlig kille att ha å göra med.

Dock var den en ContourROAM, inte HD som är utgående modell.

Kamera med medföljande fästen, + goggle mount och xl-styrfäste.

2559:- ink frakt. Helt klart prisvärt enligt mig
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Hur roterar man linsen på den här?
Har försökt vrida men vågar inte ta i mer än vad jag redan gör.
 

edwaard

Aktiv medlem
7 feb 2011
50
0
1
Ni som kör med kameran på hjälmen, hur har ni monterat den? Man har ju inte riktigt lust att börja limma eller skruva i hjälmen så av Contours egna fästen är det bara sugproppen jag ser som ett alternativ. För min del lutar det åt att försöka snickra ihop en egen lösning men jag saknar uppslag just nu. Hur resonerar ni andra kring hjälmfäste?
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
sätter den på glasögonen? de har jag utanför hjälmen iaf.. så det är bara att använda gogglemount fästet
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
satt den med flat mount ovanför där ni har bandet till brillorna? om den sitter bra då är det helt klart ett bättre alternativ imo..
 

guest

Aktiv medlem
17 maj 2011
56
0
1
Precis som jag har också :bigsmile:
Sweet !

satt den med flat mount ovanför där ni har bandet till brillorna? om den sitter bra då är det helt klart ett bättre alternativ imo..
Vad menar herrn ?

Funkar kanon med googlefästet, har skakat och härjat och kameran sitter bra med det fästet. Känns onödigt att sätta fast något på hjälmen som bara kan vara ivägen då man slipper.
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Sweet !



Vad menar herrn ?

Funkar kanon med googlefästet, har skakat och härjat och kameran sitter bra med det fästet. Känns onödigt att sätta fast något på hjälmen som bara kan vara ivägen då man slipper.
Vad jag menade var att om kameran sitter bättre med flatmount fästet var det ett alternativ (fick min i förrgår och har inte hunnit sätta den på hjälmen ens) till goggle fästet. Men om den sitter bra med gogglefästet är det inte nån mening att sätta fast någonting på hjälmen. :)